کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر مدیری ورزش را می‌فهمد و جامعه ورزشی او را قبول دارد با او مقابله نکنیم، گفت: اینکه یک فرد سیاست مدار یا پولدار را به جامعه ورزشی تحمیل کنیم قبول ندارم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان صبح امروز(17 اردیبهشت 1392) در یک نشست خبری با "رسانه‌های ورزشی" با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با رسانه‌ها گفت: خوبی انتخابات این است که سیاست مداران باید از برج آج پایین آمده و در کف خیابان‌ها حضور پیدا کند و مقداری با مشکلات جدی جامعه روبرو شود. کاندیداها باید در حوزه‌های مختلف دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را درک کرده و نیازها را دسته بندی کنند.

پورمحمدی با بیان این‌که موضوع ورزش اجتماعی‌ترین موضوع جامعه است، گفت: اگر جایگاه ورزش را خوب درک نکنیم عملا قادر به پاسخگویی به معضلات این حوزه نخواهیم بود. در سیاست دهم برنامه‌های انتخاباتی ام به موضوع ورزش اشاره کردم. الزاما من موضوع جوانان و ورزش را یکی نمی‌دانم چرا که ورزش بزرگتر است ولی امروز چون وزارت ورزش و جوانان در یک قالب مطرح شده ما نیز یکجا برنامه‌های خود را ارائه داده‌ایم. اما فکر می‌کنیم ورزش یک جایگاه مستقل دارد و باید این جایگاه مستقل را حفظ کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که در بند اقدامات 84 برنامه ام به سیاست‌های ورزش اشاره کرده ام، گفت: سه موضوع را در حوزه ورزش و جوانان به طور ویژه مورد توجه قرار دادیم؛ صنعت، اقتصاد و فرهنگ ورزش و خواستار آن هستیم که این سه ضلع در راس فعالیت‌های اجتماعی دولت باشد. به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم ورزش کشور متحول شود باید به این مثلث بیاندیشیم و با هم جلو ببریم. اگر این طور شود می‌توانیم ورزش را به عنوان اولین موضوع اجتماعی کشور جلو ببریم. معتقدم ورزش در راس فعالیت‌های اجتماعی باید باشد و دولت باید روی این حوزه متمرکز شود.


مدیرت ورزش باید از سیاست جدا شود/سیاسی کردن ورزش، به ورزش آسیب می‌زند

وی با تأکید بر این‌که همه حوزه‌های تخصصی کشور باید حرفه‌ای اداره شوند، گفت: باید در ورزش تخصص گرا شده و مدیریت ورزش از سیاست جدا شود. سیاسی کردن ورزش موجب آسیب آن می‌شود. همان طور که سیاسی کردن اقتصاد و فرهنگ موجب آسیب است. ورزش می‌تواند در جای خود به سیاست کمک خوبی بدهد، همان طور که سیاست می‌تواند به ورزش کمک خوبی بدهد اما سیاست زده کردن ورزش یعنی این‌که بخواهیم این حوزه را از جایگاه مستقل خود تنزل دهیم. البته ورزش هم امروز سیاسی است و به این مقدار توجه داریم. چرا که سیاست مداران نمی‌توانند خود را از ظرفیت ورزش محروم کنند اما نباید مدیریت ورزش سیاسی باشد. بنده معتقدم مدیریت ورزش باید از جامعه ورزشی صورت گیرد.

 

جامعه‌ای که 12 میلیون نفر فعال ورزشی دارد نیازی ندارد تا سیاستمداران آن‌ها را مدیریت کنند/دخالت دولت در فدراسیون‌ها موجب حاشیه سازی می‌شود

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جامعه بزرگ ورزشی کشور، گفت: جامعه ورزشی کشور چیزی حدود 10 الی 12 میلیون نفر است. البته این جمعیت برای جامعه ما کم است و آن را نقص جدی جامعه ما می‌دانم. ما به چیزی حدود 30 میلیون نفر اعضای فعال جامعه ورزش نیازمندیم. اما با این همه امروزه بیش از 50 میلیون نفر طرفدار ورزش‌های مختلف در کشور داریم که علایق ورزشی دارند.

 پورمحمدی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که امروز 12 میلیون نفر فعال ورزشی دارد به اندازه کافی متخصص، صاحب نظر، قهرمان و سیاست مدار دارد و خودش می‌تواند خود را مدیریت کند و نیازی به ورود سیاست مداران و سیاست زدگی ندارد. از این جهت دولت باید فقط ناظر باشد. وقتی دولت در مدیریت فدراسیون دخالت می‌کند بخش بزرگی از جامعه را تحت تأثیر کنش‌ها و واکنش‌ها قرار داده و حاشیه سازی و ماجرا سازی شکل می‌دهد. چرا این کار می‌شود؟! باید اجازه دهد فدراسیون‌ها مستقل عمل کرده و چنانچه نتایج خوب یا بد کسب کرده‌اند خودشان پاسخگو باشند. امروز در کشور 370 شهرستان و بیش از هزار شهر داریم که هر کدام هیات‌های ورزشی دارند. یعنی 12 هزار هیات ورزشی در کل کشور داریم که اگر میانگین آنها حدود 12 نفر باشد یعنی 80 هزار مدیر فعال ورزشی در سراسر کشور داریم که برای ایجاد 50 فدراسیون تخصصی ورزشی به اندازه کافی مدیر متخصص داریم. بنابراین چه نیازی است که دولت برای فدراسیون‌ها تصمیم‌گیری کنند. کار دولت سیاست گذاری، پشتیبانی، بستر سازی، ایجاد ورزشگاه‌ها و کمک به زیرساخت‌ها و نظارت است. اگر این طور شد جامعه پرتحرک و ورزش دوست ایران حتما قله‌های مدال آوری بسیار بیشتری را فتح خواهد کرد و جامعه بزرگ ورزشی را شکل خواهد داد و جامعه با نشاط‌تری را شکل خواهد داد و اقتصاد قدرتمندتری را اطراف خود به وجود خواهد آورد. اگر این طور شود هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم اقتصاد توانمندی اطراف ورزش شکل می‌گیرد که ظرفیت خوبی برای صنعت و اقتصاد کشور و به ویژه فرهنگ ورزش می‌شود.

 

ورزشگاه‌ها می‌توانند پایگاه فرهنگی جامعه باشند، اگر...

وی افزود: اگر جامعه‌ای 50 میلیون علاقمند به ورزش داشته باشد اگر بتوانیم محیط ورزشی را از فرهنگ ایرانی و اسلامی غنی کنیم و ورزشگاه‌ها نماد ایرانی و اسلامی شود آن موقع ورزشگاه‌ها را به عنوان پایگاه‌های فرهنگی خود ارائه خواهیم داد و فرزندان خود را به ورزشگاه‌ها می‌بریم تا به یک تحول فرهنگی به منازل باز گردند.

وی به مثالی در این زمینه اشاره کرد و گفت: برخی مربیان و حرفه ای‌های ورزشی گفتند وقتی برای مسابقه فوتبال با تیم «گهر» به درود رفتیم. تماشاگران این تیم به رغم این‌که عقب بودند از تیم مقابل حمایت کردند. این‌ها قابلیت‌های فرهنگی است که باید رشد بدهیم.

 

وقتی جوان بودم فوروارد تیم فوتبالمان بودم/ بعدها آرتروز گرفتم و فوتبال را رها کردم/ این روزها با پسرم گل کوچک بازی می‌کنم

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ادامه به سؤالات خبرنگاران ورزشی و ورزشی نویسان کشور پاسخ گفت. کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که آیا امروز هم ورزش می‌کنید، گفت: جوان که بودم فوتبال بازی می‌کردم. من فوروارد بودم. وقتی در وزارت اطلاعات بودم زمین چمن خوبی داشتیم و بازی می‌کردیم. آن موقع که بازی می‌کردیم برخی به شوخی می‌گفتند به حاج آقا پاس بدهید؛ چون از قبل این کار چیزی نصیب شان می‌شود. بعد یکی، دو مرتبه زمین خوردم و آرتروز خفیف گرفتم و دیگر بازی نکردم. ولی این روزها با پسرم گل کوچک بازی می‌کنم.

 

این‌که یک سیاستمدار و پولدار که ورزش را نمی‌شناسد به جامعه ورزش تحمیل کنیم را قبول ندارم

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز درخصوص انتخاب مدیران ورزشی گفت: مدیر باید ورزش را شناخته و جامعه ورزشی آن را حتما قبول داشته باشد. اگر مدیر ورزش را می‌فهمد و جامعه ورزشی او را قبول دارد با او مقابله نکنیم. ولی اگر یک فرد سیاست مدار یا پولدار باشد به جامعه ورزشی تحمیل کنیم را قبول ندارم.

 

مدیر ورزش را از جامعه ورزش انتخاب می‌کنم

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که تیم مدیران ورزشی شما کیست؟، گفت: اجازه دهید ثبت نام کنم. بنده وزیر ورزش را حتما از جامعه ورزش انتخاب می‌کنم. اما اجازه دهید ابتدا ثبت نام کنیم.

 

حق ورزش را با قدرت ادا خواهم کرد/در بحث حق پخش ورزش نباید خیلی خطی و یکطرفه پیش برویم

 پورمحمدی در واکنش به این‌که برنامه شما برای گرفتن مجوز پخش ورزش از صدا و سیما که آقای احمدی نژاد موفق نشد، چیست؟، گفت: بنده نسبت به صدا و سیما دیدگاه‌هایی دارم که بخشی از آن نسبت به ورزش است. باید سعی کنیم حق ورزش و بخش‌های دیگر را با قدرت ادا کنیم. اما نباید خیلی خطی و یک طرفه پیش برویم. صدا و سیما خدمات سنگینی به ورزش می‌دهد. درست است تیمی که مسابقه می‌دهد حق پخش دارد ولی باید در نظر گرفت فضایی که صدا و سیما به طیف جامعه می‌دهد، چقدر است. بنابراین باید یک موازنه کافی برقرار کرد و ببینیم صدا و سیما چقدر به توسعه و ترویج ورزش کمک می‌کند. برنامه نود بار گسترده‌ای برای نقادی در ورزش را بر عهده گرفته است که در آن حتی حرف‌هایی که برخی مدیران ورزشی دوست ندارند بشنوند صداوسیما آن را بر عهده گرفته است.

وی افزود: وقتی قانون اساسی برای صدا و سیما حق خاص قائل شده است سیاستمدران حق تاسیس شبکه ندارند. بنده دیدگاهی راجع به صدا و سیما دارم که در آینده بیان می‌کنم. البته حرف بنده باید مطابق با قوانین موجود کشور است. من راهکاری یافتم که بتوانیم با حفظ قوانین موجود ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

 

مشکلات اقتصادی، تورم و... جامعه ورزش را تحت تأثیر خود قرار داده است

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در واکنش به خبرنگاری که پرسید اگر رئیس جهور شوید برای کمبود زیرساخت‌های کشور چه کاری می‌خواهید انجام دهید و آیا می‌توانید بودجه لازم را جذب کنید یعنی اسپانسر خارجی جذب کنید، گفت: اولاً باید قبول کنیم که الآن در دولت آقای احمدی نژاد غیر از دو سال اخیر، دولت تلاش زیادی برای توسعه زیرساخت کرد و بودجه بزرگی صرف این کار کرد. میزان سرانه مسقف ورزشی و زمین‌های ورزشی رشد بسیار خوبی داشت. البته از حد مطلوب خیلی فاصله داریم. از این جهت باید از کار دولت نهم و دهم در توسعه زیرساخت‌ها تشکر کنیم. اما ما یک وقفه دوساله در اقتصاد کشور داریم که تا آن را حل نکنیم نباید انتظار ویژه داشته باشیم. امروز مشکل تورم، بیکاری، قیمت‌ها همه را آزار می‌دهد و جامعه را متلهب کرده و جامعه ورزشی را تحلیل برده است. امروز برای اعزام تیم‌ها مشکل داریم. این مشکل به این راحتی با اسپانسر هم حل نمی‌شود.بنابراین باید یک تلاش جدی در دولت آینده در حوزه اقتصاد کشور به عمل بیاوریم. باید درآمد سرانه ارتقاء پیدا کند. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی باید ارتقاء پید اکند. امروز دقیقا نمی‌توانیم بگوییم نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چقدر است ولی با آنچه در برنامه قید شده فاصله داریم. تا مشکل اقتصادی کشور حل نشود نمی‌توانیم به ورزش کشور کمک کنیم. البته فکر می‌کنم اگر مدیریت ورزش اصلاح شود خودش ظرفیت ویژه‌ای ایجاد خواهد کرد و این امر بدون هزینه ایجاد خواهدشد. اصلاح بافت‌ها و تفکر حاکم به ورزش نشاط می‌دهد و فضای تنفسی را آرام می‌کند که خودش کمک بزرگی است. بعد از آن باید مشکل اقتصاد را حل کنیم تا بتوانیم ظرفیت خصوصی سازی و فعالان اقتصادی انگیزه پیدا کنند در ورزش حضور پیدا کنند. خوشبینانه 20 درصد از فعالان اقتصادی برای علایق ورزشی در این حوزه حاضر می‌شوند و بیش از 80 درصد به خاطر سودآوری این حوزه وارد می‌شود. بنابراین باید زمینه سودآوری ورزش را فراهم کنیم تا فعالان وارد این حوزه شوند.

 

دیپلماسی ورزشی کشور کم کار است

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که برنامه شما برای گرفتن و حفظ کرسی‌های بین المللی ورزشی چیست؟، گفت: این موضوع را در فضای دیپلماتیک پرداخته‌ایم. دیپلماسی ما در کل غیرفعال بوده و تنها یک بعد مورد توجه قرار گرفت. مسئولان دیپلماسی فکر می‌کردند چون ما انقلابی هستیم فقط باید وجهه انقلابی کشور را تقویت کرد. این در حالی است که بنده هم به تقویت وجهه انقلابی معتقدم ولی تنها این موضوع وظیفه دیپلماسی نیست. همچنین دیپلماسی برای تقویت امنیت ملی، ارتقاء پرستیژ بین المللی و حفظ جایگاه ایران در مجامع بین المللی است. مثلا به خاطر تعلل دیپلماسی ما رشته کشتی از المپیک خارج شده است. این موضوع نشان دهنده کم کاری دیپلماسی ورزشی است.

 

مشکلات اقتصادی کشور، پروژه‌های عمرانی را با تاخیر و افت مواجه کرد

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که بسیاری از زیرساخت‌ها کمتر از شش ماه و یک سال قابلیت بهره برداری داشتند و بعد از آن از دسترس خارج شد، گفت: اولاً دولت لقمه بزرگی برداشت و باید متعادل‌تری عمل می‌کرد. این‌ها باعث شد که سهم ورزش کاهش پیدا کند. باید اولویت بندی می‌کردیم. مشکلات اقتصادی دو سال اخیر نیز باعث شد کل پروژه‌های عمرانی کشور با تاخیر جدی و افت روبرو شود.

 

متاسفانه برخی دوست دارند در حالی که دارای چند پست هستند در ورزش حضور داشته باشند

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که آیا هنوز سازمان بازرسی موضوع دوشغله در فدراسیون فوتبال را دنبال خواهد کرد، گفت: مشکل آقای کفاشیان و سایر دوستان در فدراسیون‌ها موضوع دوشغله بودن نیست، بلکه بازنشستگی است. درباره دوشغله‌ها طبق قانون هر کارمند و مدیری اگر می‌خواهد در حوزه ورزش کار کند باید به سازمان ورزش منتقل شود. شاید بتوانیم یک تبصره به آن بزنیم و بگوییم اگر یک وزیر، معاون وزیر و مدیرکل بخواهد عضو فدراسیون ورزشی شود می‌تواند از پستی که دارد کناره‌گیری کرده و به سازمان ورزش منتقل شود. متاسفانه برخی می‌خواهند چند جانبه در جایگاه‌ها حضور داشته باشند.

 

مدافع حضور بازنشسته‌ها در ورزش هستم/ اگر وارد دولت شوم قانون منع حضور بازنشسته‌ها در ورزش را تغییر خواهم داد

وی ادامه داد: اما درباره بازنشسته‌ها بنده مدافع استفاده از بازنشسته‌ها در ورزش هستم. چون پیش کسوتی در ورزش حرف بزرگی است و ورزش نیازمند لیدر و پیش کسوت است. همه جای دنیا نیز این را پذیرفته و قبول دارند. از این جهت حضور پیشکسوت در جامعه ورزشی یک نیاز است. بنده اگر وارد دولت شوم قانون مانع حضور بازنشسته‌ها در ورزش را تغییر خواهم داد. ولی تا روزی که حضور بازنشستگان در مجامع ورزشی ممنوع است، ما نیز آن را پیگیری خواهم کرد. آقای کفاشیان مشکل بازنشستگی دارد و چون بازنشسته شد نمی‌تواند مسئولیت بپذیرد. اگر ایشان اعاده به کار شد از سوی دولت می‌تواند به فدراسیون باز گردد.

 

پورمحمدی در سال 88 به چه کسی رای داد؟!در سال 92 به چه کسی رای می‌دهد؟!

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به یک سؤال غیرورزشی مبنی بر این‌که در انتخابات سال 88 به چه کسی رای دادید، گفت: بنده قصد نداشتم به آقای احمدی نژاد رای بدهم چون منتقد ادامه سیاست‌های دولت ایشان بودم. همچنین آقایان کروبی و موسوی کاندیدای جناح رقیب ما بود و همچنین با توجه به شناختی که از دیدگاه‌های آنان داشتم رای ندادم. به هر حال باید به کسی رای می‌دادم. به همین خاطر در آن موقع به آقای رضایی رای دادم.

 پورمحمدی در پاسخ به این‌که در انتخابات آینده به چه کسی رای می‌دهید، گفت: در انتخابات آینده به خودم رای می‌دهم. البته اگر کاندیدا نشدم ممکن است موضع خود را صریحا اعلام کنم.

 

در جوانی طرفدار پرسپولیس بودم/تیم استقلال هم خیلی محترم است

وی در پاسخ به این سؤال که سیاست شما درباره تیم ملی فوتبال چیست،گفت: علاقه ما به فوتبال زیاد است و گاهی اوقات تنها تفریح بنده دیدن مسابقه فوتبال است. بنده تعصب خاصی روی تیم‌ها ندارم. برخی بازی‌های تیم‌های شهرستانی را علاقه دارم. البته بچه که بودیم طرفدار تیم پرسپولیس بودیم. البته تیم استقلال هم محترم است. امروز وزن تیم‌های شهرستانی قابلیت‌های فوق العاده خوبی نشان مید هند. تیم‌های تبریزی، اصفهان، خوزستان تیم‌های خوبی هستند. خراسان نتوانست به رغم ظرفیت‌های انسانی ورزشی خود نتوانست در فوتبال موفق عمل کند.

 

اظهارنظر مربی تیم ملی در مورد کوچک کردن لیگ برتر اشتباه است/ورزش باید تخصصی و حرفه‌ای اداره شود

وی ادامه داد: بنده متاسف شدم که چرا لیگ برتر را کوچک کرده‌اند. به نظرم باید تا آنجا که می‌شود لیگ برتر را بزرگ کنیم چرا که به نفع تیم ملی است. البته شنیده ام که مربی تیم ملی در این موضوعات اظهارنظر می‌کند که اشتباه است. ورزش باید با متخصصین و حرفه ای‌های خودش اداره شود. بنده طرفدار بزرگ‌تر بودن لیگ هستم و این‌که بخواهیم لیگ را کوچک کنیم حس هویت ملی را تضعیف می‌کنیم. امروز چند استان را محروم کرده‌ایم که از ظرفیت‌های این استان‌ها محروم می‌کنیم.

 

نه تنها پرسپولیس و استقلال بلکه سایر تیم‌ها نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که چه موضعی راجع به خصوصی شدن تیم استقلال و پرسپولیس دارید، گفت: ناعادلانه است که بودجه ملی فقط به یک ورزش اختصاص یابد و بخش اعظم این بودجه به دو تیم کمک شود. متاسفانه کمک‌های پنهان از منابع دولتی به این دو تیم نیز صورت می‌گیرد. به نظر نه تنها تیم پرسپولیس و استقلال بلکه سایر تیم‌ها نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود. دولت هم می‌تواند به باشگاه‌های خوب کمک کند مثل این‌که زمین واگذار کند و یا سرمایه ثابت و یا وام‌های بدون بهره دراز مدت به این تیم‌ها بدهد.

 

دولت باید همه توانش را روی ورزش همگانی متمرکز کند/ورزش قهرمانی از طریق توسعه ورزش همگانی رشد و توسعه می‌یابد

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که در خصوص ورزش همگانی و این‌که چه برنامه‌ای در این خصوص دارید، گفت: معتقدم اصلی‌ترین فعالیت اجتماعی ورزش است و این یعنی دولت باید همه توانش را در ورزش همگانی متمرکز کند و سایر ورزش‌های تخصصی در بخش خصوصی رشد و توسعه بیابد. البته دولت باید به سایر رشته‌های ورزشی کمک کند. ورزش قهرمانی در دل ورزش همگانی بلوغ پیدا خواهد کرد و پایداری خواهد داشت. امروز در کشورهای حاشیه خلیج فارس ورزشکار خریداری می‌شود که هنر نیست. هنر آن است که ورزش قهرمانی ماندگار داشته باشیم و این موضوع از طریق توسعه ورزش همگانی محقق می‌شود.

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان خاطرنشان کرد: وقتی از ورزش همگانی سخن گفته می‌شود چند جا پاتوق آن است که عبارتند از آموزش و پرورش، جامعه کارگری، پادگان‌ها و نیروهای مسلح. این چهار پایگاه، پایگاه ورزش همگانی است. ورزش قهرمانی نیز به درستی از همین پایگاه‌ها شکل می‌گیرد. بنده معتقدم تمامی مربیان ورزش در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از قهرمانان ورزشی و ورزشکار باشند. تا هم جوانان کشور با ورزشکار سروکار داشته باشند و هم حوزه اشتغال برای ورزشکاران ایجاد می‌شود.

 

شهرداری‌ها و شوراهای شهر فقط مسئول تراکم فروشی و رنگ و لعاب شهرها نیستند

وی با تأکید بر اجرای قانون مدیریت جامع شهری افزود: باید مدیریت کلان کشوری تغییر کند و از بافت تصدی گرایانه خارج شود که بخشی از این موضوع واگذاری برخی وظایف دولت به شهرداری‌ها است. شورای شهر و شهرداری‌ها تنها مسئول رنگ و لعاب شهرها و تراکم فروشی برای اداره شهر نیست. شورای شهر و شهرداری مسئول روان جامعه و مسئول سلامت جامعه و مسئول فرهنگ جامعه و مسئول ورزش جامعه است. ما این شورا را می‌خواهیم و این شورا باید سر کار بیاید. در این شورا اگر آموزش و پرورش ضعیف است باید در مورد آن فکر شود. اگر سلامت جامعه ضعیف است باید این شورا به فکر آن باشد.

 

صنعت چاپ باید یکی از حوزه‌های یارانه بگیر باشد

 پورمحمدی در پاسخ به سؤالی راجع به رشد قیمت کاغذ و مشکل مطبوعات چه برنامه‌ای دارید، گفت: در صنعت چاپ و کاغذ در حال افول هستیم. متاسفانه امروز با مشکل زیادی در این عرصه روبرو هستیم که حتما یکی از حوزه‌های کمک‌گیر و یارانه‌گیر باید حتما صنعت چاپ باشد. صنایع چاپ مانند سایر صنایع پول ساز نیست. بنابراین این صنعت همواره نیازمند کمک است.

 

موقعی که دوره اشتغال به کار کفاشیان در فدراسیون فوتبال تمام شود حضورش حتی برای یک روز غیرقانونی و تخلف است/ برنامه 90 در برابر سازمان بازرسی حرف‌های غیرکاشناسی و غیرتخصصی زد/ این کار برنامه 90 ظلم به افکار عمومی بود

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی راجع به این‌که با توجه به این‌که خود آقای کفاشیان گفتند که اگر مجمع عمومی فوتبال تصمیم به استعفای ایشان بگیرند، ایشان استعفا می‌دهند. با توجه به قانون فیفا آیا وقتی شما رئیس جمهور شدید به آقای کفاشیان اجازه ادامه فعالیت خواهید داد یا خیر، گفت: اولاً آقای کفاشیان نمی‌تواند بگوید من چه زمان استعفا می‌دهم. اگر دوره اشتغال به کار ایشان تمام شود یک روزه ماموریت شان خلاف است. ادامه این روند بازی فیفا، بازی برنامه تلویزیونی 90 و بازی کسانی است که می‌خواهند بر سر قدرت باقی باشند؛ همچنین بازی عدم اطلاع از قوانین است. فیفا به موضوعات داخلی کشورها کاری ندارند. اگر ما قانون داشته باشیم که اعضای اصلی فدراسیون‌ها نباید بازنشسته باشند، آیا فیفا می‌تواند دخالت کند؟! برنامه 90 در برابر سازمان بازرسی حرف‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسی زد و 5 دقیقه هم فرصت نداد که کارشناس بازرسی در این برنامه حضور داشته باشد. برنامه 90 با این کار به افکار عمومی ظلم کرده است. چون اجازه نداد جامعه از اطلاعات دقیق خبر داشته باشند. سازمان بازرسی یک سازمان تخصصی است و طبق اصول تخصصی حرف می‌زند.

پورمحمدی در ادامه گفت: در برنامه 90 ماجراجویانه حرف می‌زنند و حتی 5 دقیقه هم حاضر نشدند حرف‌های کارشناسی و تخصصی نماینده سازمان بازرسی را بشنوند.

 

نیروهای خوبی داریم اما باید مدیریت شوند/ فرودسی پور هم باید مدیریت شود و در حد قد و اندازه و فهم خود صحبت کند

وی در واکنش به خبرنگاری راجع به این‌که بنابراین اگر رئیس جمهور شدید آقای فرودسی پور را کنار خواهید گذاشت، گفت: فروسی پور باید مدیریت شود و در حد قد و اندازه و فهم خود حرف بزند. ایشان باید اجازه می‌داد که متخصص سازمان بازرسی کل کشور توضیحات خود را بدهد. ما نیروهای خوب داریم که اگر مدیریت نکنیم هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می‌کند.

 

خصوصی شدن چاره تبانی در ورزش است/ بخش خصوصی پول مفت به کسی نمی‌دهد

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به این سؤال مبنی بر این‌که شما چه برنامه‌ای برای تبانی در ورزش دارید، گفت: اگر تیم‌ها خصوصی شوند تبانی ایجاد نمی‌شود. بنابراین باید تلاش کنیم ورزش خصوصی شود. بخش خصوصی پول مفت به کسی نمی‌دهد. در بخش دولتی چون پول و منابع مالی بدون درد سر به دست می‌آید یا در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد، نظارت ضعیف است. اما اگر ورزش خصوصی شود دیگر این پول‌ها در اختیار بخش خصوصی نیست که بخواهد تبانی و فساد شکل بگیرد.

 

از سخنان سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده 450 میلیون یورویی بد برداشت شده است

وی در واکنش به خبرنگاری که می‌گفت سخنگوی قوه قضائیه راجع به پرونده تخلف 450 میلیون یورویی در کیش ابراز تردید کرد. شما درباره چه موضوعی قصد افشاگری دارید گفت: بنده هیچگاه نگفتم قصد افشاگری دارم. آنانکه از اطلاع‌رسانی به مردم می‌ترسند، آنانکه از دانستن حق مردم است فرار می‌کنند و با تهمت و پرخاشگری به دیگران دست و پا می‌زنند می‌ترسند اطلاعات این پرونده منتشر شود. سخنان سخنگوی قوه قضائیه بد برداشت شده و تیترهایی که در این خصوص منتشر شده است غیرواقعی است.

 

در مورد پرونده 450 میلیون یوریی، آقایان به سازمان بازرسی نسبت دروغ دادند، سازمان هم جوابشان را می‌دهد

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: بنده تا امروز افشاگری نکرده و نخواهم کرد. درباره این پرونده تخلف نیز آقایان می‌گویند اظهارات سازمان بازرسی خلاف است و سازمان بازرسی طبق ضوابط خود اطلاع‌رسانی خواهد کرد. این موضوع به شخص من ربطی ندارد و به سازمان مربوط است. چرا که اگر کسی به دستگاهی نسبت خلاف داد آن سازمان می‌تواند اطلاع دقیق را به مردم برساند.

انتهای پیام/


برچسب ها: نشست ، خبری ، ورزشی ، پورمحمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار