رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از فرهنگيان کشور با تحسين صبر و استقامت جامعه فرهنگي كشور در قبال مشكلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جايگاه آنان را در قلوب مردم ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز (سه‌شنبه، 17 ارديبهشت) در ديدار جمعي از فرهنگيان كشور با تجليل از مقام علمي و ديني استاد شهيد مرتضي مطهري و تبريك روز معلم گفت: رسالت معلمان،كه همان اساس رسالت انبياست، هدايت انسان‌ها در مسير دانش، كرامت و ارزش‌هاي اخلاقي است و در اين مسير مقدس بزرگاني گام نهاده‌اند كه شهيد مطهري از جمله آنهاست.



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه هيچ كس نمي‌تواند نقش و جايگاه رفيع مقام معلم را در جامعه منكر شود، گفت: نبايد به مسئوليت معلم به عنوان يك حرفه نگريست، چون دين مبين اسلام و ساير اديان الهي براي امر تعليم و تربيت ارزش زيادي قائل شده‌اند، لذا بايد دغدغه‌هاي معلمان به ويژه مشكلات معيشتي و نگراني از افت كيفي نظام آموزشي مورد توجه قرار گيرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: با درد دل‌هاي معلمان و مطالب عنوان شده از سوي آن‌ها آشنايي كامل دارد.

وي افزود: معلمان از جمله قشرهاي قانع، سازنده و معتمد هستند، چون بهترين سرمايه‌هاي مردم يعني فرزندانشان براي تعليم و تربيت به آنها سپرده مي‌شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه همه مردم به دليل تعليم خود يا فرزندانشان به نوعي مديون معلمان و استادان هستند، افزود: نبايد اجازه داد كه تأثيرگذارترين قشر جامعه، دغدغه معيشتي داشته باشند و بايد شرايطي فراهم شود تا معلمان با آسودگي خاطر در كلاس‌هاي درس به وظيفه تعليم و آموزش بپردازند، چرا كه حضور شاداب و چهره متبسّم معلم در مراكز آموزشي به دانش‌آموزان نيز منتقل مي‌گردد.
 
وي با تحسين صبر و استقامت جامعه فرهنگي كشور در قبال مشكلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جايگاه آنان را در قلوب مردم ذكر كرد.
 
 



در اين ديدار كه اعضاي شوراي مركزي و دبير كل مجمع فرهنگيان ايران، هيأت رئيسه سازمان معلمان ايران، هيأت رئيسه كانون صنفي معلمان، هيأت رئيسه انجمن اسلامي معلمان و جمعي از مديران سابق آموزش و پرورش حضور داشتند، چند تن از حاضران به نمايندگي از جمع، به بيان ديدگاه‌ها، مشكلات فرهنگيان و نقد مسائل و مشكلات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و مسائل مختلف آموزش و پرورش پرداختند و در پايان خواستار حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شدند.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: هاشمی ، فرهنگیان ، نشست ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار