معاون برنامه ریزی استاندار همدان با بیان اینکه بايد به دنبال عظم همگاني براي استفاده از معادن بود، گفت: همدان رتبه هشتم ذخاير معدني ايران را داراست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حسن خیریانپور پیش از ظهر سه شنبه در اولین کارگروه توسعه بخش معدن شهرستان همدان در سال جاری عنوان کرد: ايجاد حماسه اقتصادی مدنظر رهبری همان استفاده از ظرفیت های نهفته ايست که در استان همدان به شکل بالقوه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های خوبی در استان همدان در بخش معدن وجود دارد، ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود می توان گام های موثری در راستای تحقق حماسه اقتصادی برداشت.

خیریانپور اذعان کرد: بنا بر مصوبه هیئت دولت در اواخر سال گذشته، ستادهای استانی و شهرستانی در کشور در حوزه توسعه معادن تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه می توان از تجربیات دولت در بخش توسعه کشاورزی و معدن نیز استفاده کرد، ادامه داد: 110 میلیارد ریال تسهیلات برای بخش کشاورزی همدان در سال 90  جذب شد و  سهمیه 91  نيز در اين حوزه جذب شده است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به ظرفیتهای نهفته  استان همدان می توان گام های خوبی در اين بخش برداشت، گفت: هدف دولت از  تشکیل ستاد توسعه معادن تسهیل، تسریع، کاهش هزینه ها و هماهنگی دستگا ه های اجرایی وحذف و مجوزهای غیر ضرور است.

شهرستان همدان داری 140 میلیون تن ذخیره معدنی است

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان داری 140 میلیون تن ذخیره معدنی است كه در حال حاضر تنها یک میلیون تن از آن در حال حاضر برداشت مي شود، بيان كرد: ظرفیت های خوبی در بخش صنعت و معدن در همدان وجود دارد که رونق  اقتصادی را در کشور به همراه دارد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: در شهرستان همدان 69 معدن وجود دارد که تنها 30 معدن آن فعال است.

وی با تاکید براینکه 22 ماده معدنی در استان همدان شناسایی وقابل بهره بهره برداری است، ادامه داد: همدان از نظر بهره برداری از معادن در کشور رتبه 18 را دارد و این در حالی است که از نظر وجود ذخایر رتبه هشتم کشور را در كشور به خود اختصاص داده است.

خیریانپور اذعان کرد: باید معادن فعال شناسایی شده و آنهايي که فعالیت ندارند نیز بررسی تا مشکلات آن را برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید معادن غير فعال نیز به پروسه فعالیت بازگردند، عنوان کرد: باید به طرف شناسایی سرمایه گذاران، تنویر افکار عمومی رفت و از سانه های گروهی در این کمک گرفت.

وی اشاره کرد: باید سرمایه گذاران جدید در اين بخش جذب شده و نظارت بر روند استفاده از معادن در استان همدان نیز افزایش یابد نه اینکه فردی مجوز را دریافت کرده و پس از دوسال  آن را به دیگری بفروشند که ممکن است صلاحیت فعالیت در این حوزه را نداشته باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار همدان با تاکید براینکه باید معادن در شرایط مساوی مورد استفاده همگانی قرار گیرد، گفت: باید واگذاری معادن در شرایط مساوی بین روستاییان وافراد متقاضی صورت گیرد./ک

برچسب ها: معدنی ، ذخایر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.