رئيس‌جمهور گفت: ايران و ترکمنستان با افزايش همکاري و هماهنگي‌هاي خود در عرصه‌هاي دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي مي‌توانند گام‌هاي موثري در جهت پيشرفت و رفاه دو ملت و تثبيت صلح و برادري در منطقه بردارند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در ديدار رشيد مردف، وزير خارجه ترکمنستان، روابط دو کشور را ممتاز و رو به گسترش دانست و گفت: زمينه‌هاي فراواني براي گسترش همکاري‌هاي دو کشور وجود دارد که استفاده از آنها مي‌تواند در پيشرفت دو ملت و ملت‌هاي منطقه موثر باشد.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: ايران و ترکمنستان براي افزايش سطح همکاري‌هاي خود پروژه‌هاي بزرگي را در دست اجرا دارند که خط آهن مشترك يکي از اين پروژه‌هاست و بهره برداري از آن يک اتفاق تاريخي و بزرگ در منطقه است.

"رشيد مردف" وزير امور خارجه ترکمنستان نيز در اين ديدار بر اهتمام ترکمنستان به گسترش روابط خود با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد و گفت: پروژه‌هاي زيادي بين دو کشور در حال اجراست که خط آهن سه‌جانبه ايران، ترکمنستان و قزاقستان يکي از اين پروژه‌هاي مهم است و در تلاش هستيم که اين پروژه به زودي به اتمام برسد.

وزير امور خارجه ترکمنستان گفت: ترکمنستان خواستار ايجاد و گسترش همکاري‌هاي همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي، انرژي، بازرگاني و حمل و نقل هوايي، ريلي و دريايي است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار