مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه فرمول شورای رقابت برای خودروهایی که عمده قطعات داخلی دارند مناسب است گفت: اما خودروهایی که از قطعات سی کی دی وارداتی استفاده می کنند چون درصد ارزبری بالایی دارند باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، پس از تعیین نرخ 53.26 درصدی تورم بخشی، قیمت برخی محصولات سایپا و ایران خودرو با توجه به فرمول شورای رقابت ، محاسبه و اعلام شد.

اما تعیین قیمت خودروهایی همچون تندر90، پژو 206 ، رانا ،مگان و تیانا همچنان باقی مانده و بنابر اعلام 2 شرکت ایران خودرو و سایپا، محاسبه نرخ این محصولات منوط بر اعلام تورم بخشی به صورت جداگانه از سوی بانک مرکزی است.

در همین ارتباط بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز نرخ تورم بخشی رانا، 206 و تندر90  از سوی شورای رقابت نهایی نشده، قیمت جدیدی برای این خودروها مشخص نشده است. 

 وی ادامه داد: منتظر اعلام نرخ تورم بخشی این محصولات از سوی بانک مرکزی به شورای رقابت هستیم تا بر اساس آن، قیمت جدید آنها نیز مشخص شود.

همچنین امیرحسن امیری مدیر فروش سایپا در این خصوص اظهار داشت: قیمت جدید محصولات پارس خودرو شامل تندر 90، مگان و تیانا در انتظار اعلام نرخ تورم بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی است تا پس از آن، قیمت جدید با تأیید شورای رقابت نهایی و اعلام شود.

وی با بیان اینکه قرار شد نرخ تورم بخشی این خودروها مجدداً محاسبه شود، اظهار داشت: بانک مرکزی نرخ تورم 53 درصدی را برای خودروها اعلام کرده بود در حالی که خودروهایی که به صورت سی‌کی‌دی تولید می‌شوند، ارز‌بری بالاتری نسبت به سایر خودروها دارند.

بر اساس این گزارش نجم الدین مدیرعامل ایران خودرو نیز شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: فرمول شوورای رقابت برای خودروهایی که عمده قطعات داخلی دارند مناسب است اما خودروهایی که از  قطعات سی کی دی وارداتی استفاده می کنند چون درصد ارزبری بالایی دارند باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه قطعات این خودروها به صورت سی‌کی‌دی به کشور وارد می‌شود، افزود: قطعات این خودروها پس از واردات، در داخل مونتاژ و رنگ‌آمیزی می‌شود و به همین دلیل، واردات آنها ارز‌بری بالایی دارد و با سایر خودروهای تولیدی متفاوت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار