قائم مقام ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی تاکید کرد با بهره گیری از سبک معماری سنتی و اسلامی خانه های استان به ویژه شهر تبریز ، می توان چهره و فضای شهر ها را دگرگون کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمد اشرف نیا در گفتگو با خبرنگاران افزود : دستگاه های مرتبط باید از این ظرفیت موجود در معماری خانه های تاریخی استان در ساخت خانه های جدید و فضای شهری امروز به خوبی استفاده کنند.

اشرف نیا خانه ها و مساجد تاریخی استان به ویژه تبریز را حاصل هنر عصر طلایی معماری سنتی و اسلامی خواند و گفت: این ابنیه از ممتازترین جاذبه های گردشگری این خطه برای گردشگران به شما می روند.

وی تصریح کرد:باید این ظرفیت ایجاد شود که برای رفع نیازهای امروز شهرسازی و توسعه شهرها،خانه ها و مساجد تاریخی الگو قرار گیرند.

معاون عمرانی استاندار خاطر نشان کرد:سبک معماری خانه های تاریخی تبریزی معماری بومی شده ایرانی است که با شرایط آب و هوایی و نوع زندگی مردم این منطقه به خوبی انطباق یافته و زیبایی های معماری دوره اسلامی را نشان می دهد.

اشرف نیا با اشاره به ویژگی های این خانه ها یادآور شد : سردرهای زیبای خانه های تبریز که مشخصه اصلی این ابنیه به شمار می روند، نوعی احترام به عابران و مردم رهگذرکوچه خیابان بوده است.

وی با بیان اینکه توجه به زیبایی بصری متناسب با فرهنگ بومی در بسیاری از شهرسازی های مدرن فراموش شده است خانه های تاریخی و زیبایی نمای بیرونی آنها را الگوی مناسبی برای توسعه شهری دانست.

اشرف نیا در پایان ضمن تقدیر از میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به دلیل برجسته کردن، معرفی و تبلیغ این نوع معماری تصریح کرد: آذربایجان شرقی استانی دارای قابلیت بالای گردشگری در زمینه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که این توانایی ها در تمام مدت به خصوص در تعطیلات نوروز و تابستان به خوبی به گردشگران نشان داده شده است/س

برچسب ها: معماری ، اسلامی ، دگرگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.