رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد هرمزگان گفت: ظرفیت تولید این شركت تا پایان برنامه پنجم توسعه به 2 برابر (3 میلیون تن اسلب) افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد مسعود سمیعی نژاد در نشست خبری مجتمع فولاد هرمزگان با بیان این مطلب گفت: ظرفیت تولید این مجتمع در مرحله نخست به 2 میلیون تن می رسد و اكنون اسناد مناقصه آماده شده و پیمانكار آن به زودی مشخص می شود.
وی افزود: در مرحله دوم، ظرفیت به 3 میلیون تن افزایش می یابد كه موجب اشتغال مستقیم 3 هزار نفر و غیر مستقیم 10 هزار نفر خواهد شد. همچنین در برنامه های توسعه ای این شركت، اجرای طرح تولید نورد و مقاطع فولادی گنجانده شده است.
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد هرمزگان با اشاره به اینكه شركت مذكور از ابتدای سال 92 روی ریل تولید بهینه قرار گرفته است، تصریح كرد: در سال 91، میزان تولید «آهن اسفنجی» یك میلیون و 133 هزار و 711 تن و «اسلب» 585 هزار و 67 تن بود كه نسبت به سال 90، به ترتیب با رشد 19 درصدی و 282 درصدی مواجه شد.
وی افزود: برنامه تولید سال 92 نیز یك میلیون و 650 هزار تن «آهن اسفنجی» و یك میلیون و 200 هزار تن «اسلب» است كه حاكی از رشد 45 درصدی و 105 درصدی تولید نسبت به سال 91 خواهد بود.
سمیعی نژاد خاطرنشان كرد: میزان اشتغال نیروی انسانی این شركت در سال 91 نسبت به سال 90، بیش از 10 درصد رشد یافت و در برنامه امسال نیز به این میزان، 28 درصد افزوده می شود.
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد هرمزگان با بیان اینكه واگذاری فولاد هرمزگان، به دلیل رعایت 2 مولفه «فروش نقدی» و «سپرده شدن به اهلیت آن »، به عنوان یكی از خصوصی سازی های واقعی كشور یاد می شود، گفت: پس از خرید فولاد هرمزگان، تاكنون 400 میلیارد تومان برای تكمیل آن سرمایه گذاری و از متخصصان مجرب به صورت نیمه وقت جهت بهره برداری فولاد هرمزگان استفاده شده است.
سمیعی نژاد با اشاره به اینكه بسیاری از كارخانه های فولاد سازی های دنیا در جوار آب احداث می شود، اذعان كرد: با توجه به برنامه 25 میلیون تنی مجتمع فولاد مباركه تا چشم انداز 1404، بخش زیادی از این میزان ظرفیت سازی، در استان هرمزگان به دلیل دستیابی به منابع آبی و دریا انجام خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: احداث واحدهای مختلف فولادی در این استان نظیر طرح های توسعه فولاد مباركه، فولاد كاوه، صبا و غیره، نیازمند تدوین برنامه اساسی برای تامین مواد اولیه است./س
برچسب ها: توسعه ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار