رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه گفت: در بحث کلان کشوری از خروجی آموزش و پرورش رضایت نداریم و علت آن است که زیرساخت شخصیتی دانشجویان که در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، بر اساس باورهای عمیق مستدل دینی نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیداحمد هدایت در دیدار مسئولان آموزش و پرورش، معلمان نمونه و بسیج فرهنگیان شهرستان ابرکوه با امام جمعه شهرستان ابرکوه اظهار داشت: در جلسات استانی و تذکرات و بخشنامه‌ها، عموما اهداف آموزشی مورد تأکید است و در بخش پرورشی حساسیت‌ها در حد انتظار نیست.

وی با بیان اینکه معلمان شهرستان موفقیت‌های خوبی در سطح استان و کشور داشته‌اند، عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه 25 معلم نمونه داشته است و این تلاش‌ها در حالی است که از حمایت مطلوب مقامات استانی برخوردار نیستیم.

سید احمد هدایت افزود: انتظار داریم به مقتضای محرومیت شهرستان ابرکوه، مسئولان استان توجه ویژه‌ای به ما داشته باشند.

*

امام جمعه ابرکوه نیز در این نشست اظهار داشت: در بحث کلان کشوری از خروجی آموزش و پرورش رضایت نداریم و علت آن است که زیرساخت شخصیتی دانشجویان که در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، بر اساس باورهای عمیق مستدل دینی نیست.

وی افزود: چون تنها امر آموزش مورد توجه قرار گرفته است تا مثلا استان ما همچنان رتبه برتری کشوری خود را حفظ کند از بعد پرورشی غافل شده‌ایم.

حسینی گفت: متولیان امور تاکنون همزمان با اسراف و تبذیر در بخش‌های مختلف ورزشی و همایشی برای کارهای قرآنی، فرهنگی، تربیتی و مسابقات دینی اهتمام چندانی نداشته‌اند و باید برای انجام این کارها دست به دامن خیران شد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم تا کی باید در کشور ما کار فرهنگی که رکن رکین توفیق جامعه است، بدون حمایت و پشتوانه باشد؟

حسینی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید باور کند که برای پرواز دو بال لازم است و فقط با بال آموزش نمی‌توان اوج گرفت و به قله امید دست یافت.

وی خطاب به معلمان اظهار داشت: هنر معلم، ایجاد خودباوری در دانش‌آموز و پرورش شخصیت دینی نسل آینده‌ساز است و راهکار اجرایی شدن این هدف ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و به دنبال آن وظیفه شناسی در همه ابعاد برای دانش‌آموزان است.
برچسب ها: ابرکوه ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.