معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: طبق توافقات به عمل آمده در زمینه تعریف پروژه و جذب سرمایه‌گذار برای انجام پروژه‌ها، با شهرداری هرات همکاری دو جانبه خواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید ابراهیم رئیسیون در پایان نشست مشترک با شهردار هرات، با اعلام این خبر افزود: با توجه به اشتراکات فراوانی که در زمینه‌های مختلف بین ملت ایران و افغانستان وجود دارد، درصدد افزایش همکاری‌های دو سویه شهرداری مشهد با شهرداری هرات هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های متقابل، رشد و توسعه بیشتری را برای هر دو شهر رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد دومین کلان شهر کشور است، اظهار کرد: وجود حرم مطهر رضوی، مشهد را با سایر شهرهای ایران متمایز کرده است چون هر ساله مسلمانان تمام نقاط دنیا برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند و این مهم باعث ایجاد ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مشهد می‌شود.

رئیسیون عنوان کرد: شهر هرات با سوابق تاریخی که دارد از شهرهای مهم افغانستان به شمار می‌آید که روابط اقتصادی آن با مشهد از سال‌های دور برقرار بوده است و گسترش این روابط به نفع دو ملت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جهت تامین منابع مورد نیاز و هزینه‌های حوزه‌های زیرساختی مشهد، برای اولین بار در کشور سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها را راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سازمان توانستیم از امکانات و سرمایه بخش خصوصی برای توسعه شهر بهره‌مند شویم که این مهم جهش بودجه شهرداری مشهد را در پی داشت و باعث تحقق بودجه 3.5 میلیارد دلاری در سال جاری گردید.

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: در مدت فعالیت این سازمان، موفقیت بالایی در جذب سرمایه کسب کرده‌ایم که در همین راستا مقرر شد خط 3 قطار شهری مشهد با هزینه‌ای بالغ بر 4000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و در مدت 6 سال به اجرا درآید.

رئیسیون با اشاره به اینکه مردم افغانستان ساکن در مشهد معمولا افراد متمولی هستند که شهرداری مشهد می‌تواند در زمینه اجرای پروژه‌ها با آن‌ها مشارکت داشته باشد، اظهار کرد: در زمینه توسعه شهری، خدمات شهری، تعریف پروژه، جذب سرمایه‌گذار، برگزاری نمایشگاه معرفی پروژه‌های شهری جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اعزام نیروی متخصص و آموزش نیروها، انجام پروژه‌های غیرانتفاعی و انتقال تکنولوژی امکان همکاری متقابل بین شهرداری مشهد و شهرداری هرات وجود دارد که به زودی آغاز خواهد شد. /س

برچسب ها: هرات ، پروژه ، تعریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.