مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری و هم افزایی با پارک قم گفت: همکاری و تعامل سازنده میان متولیان علم و فناوری استان باعث رشد و توسعه دانش و صنعت قم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حمید مهدی پور که به منظور بررسی زمینه های همکاری دوجانبه میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و پارک قم با سید هاشم عارف دیدار کرد، بیان داشت: قم به عنوان یک قطب نرم افزاری کشور باید محصولات و دستاوردهای فناورانه بسیاری را به بازارهای کشور عرضه کند.
وی با تاکید براینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیاز به خرد جمعی دارد، گفت: بدون شک فعالیت های فردی و عملکرد جزیره ای نمی تواند ضامن رشد و توسعه علم و فناوری استان باشد.
مهدی پور خواستار همکاری پارک قم در تاسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات وارتباطات شد و افزود: اگر میان دو طرف تفاهم نامه همکاری امضا شود می توانیم به شرکت های دانش بنیانی که در زمینه آی تی فعالیت می کنند تسهیلات ویژه بدهیم.
در ادامه این دیدار، رئیس پارک علم و فناوری قم، نیز با اشاره به اینکه وجود موازی کاری در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب خسران بیت المال می شود گفت: پارک علم و فناوری قم طرحی را در دست بررسی دارد و آن را به مراجع استانی هم پیشنهاد داده است مبنی بر این که از ظرفیت های  نخبگان و اساتید برجسته دانشگاهی  برای اجرایی شده طرح های کلان دانش بنیان استان استفاده شود.
در پایان سید هاشم عارف با استقبال از زمینه های همکاری دوجانبه خواستار بررسی های کارشناسی برای امضای تفاهم نامه میان طرفین شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.