این وضعیت آنقدر وخیم است که افزایش کشت خشخاش در میانمار موجب شده این کشور در جهان، در ردیف دوم پس از افغانستان قرار بگیرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حکایت اقدامات دولت و ارتش میانمار از آن طنزهای تاریخی و گریه آور جهان امروز است که از سویی مسلمانان را به هر بهانه و اتهامی آواره و مجروح می کند و از سوی دیگر، بزرگترین قاچاقچیان موادمخدر را آزاد.

بر اساس آمارها، قاچاق مواد مخدر به ویژه در منطقه مثلث طلایی، در تلاقی مرزهای میانمار، لائوس ، تایلند و چین که شورشیان سالها است کنترل کارگاههای تولید مواد مخدر را در آنجا در دست دارند، گسترش یافته است و اکنون مسئولان بلندپایه میانمار با اعتراف به افزایش حجم مواد مخدر در خاک این کشور، اعلام کرده اند تاریخی را که امیدوار بودند تولید مواد مخدر در آن ریشه کن شود، پنج سال عقب انداخته اند.

این وضعیت آنقدر وخیم است که افزایش کشت خشخاش در میانمار موجب شده این کشور در جهان، در ردیف دوم پس از افغانستان قرار بگیرد.

مسئولان چین، لائوس، تایلند ، کامبوج و ویتنام روز پنجشنبه پیش از نشست وزیران کشور با یکدیگر دیدار کردند. میانمار تا کنون وعده داده بود سال 2014، به تولید مواد مخدر در این کشور پایان دهد اما دیگر هیچ کس این وعده قاتلان مسلمانان را باور نمی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
چرا از این فونت استفاده میکنید
آخرین اخبار