نبود نظارت بر عملکرد سازمانها و دستگاه‌هاي مختلف کشور، اين بار گريبان دانشجويان خلباني گرفته به گونه‌اي که تعداد زيادي از اين دانشجويان به خاطر افزايش خود سرانه نرخ کلاسهاي خلباني مجبور به ترک تحصيل شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛  تماسهاي مکرر تعدادي از دانشجويان رشته خلباني با باشگاه خبرنگاران و اظهارات آنها، حاکي از آن است که آموزشگاه‌هاي خلباني کشور از مهر سال گذشته پس از تعطيلي دو ماهه کلاسهاي آموزشي خلبانان به دليل نبود بنزين جهت پروازهاي آموزشي، قيمت هر ساعت پرواز آموزشي را از 220 هزار تومان به نرخ 420 هزار تومان افزايش داده است.

يکي از دانشجويان خلباني در اين باره مي‌گويد: دانشجويان خلباني از طريق شرکت در کلاسهاي آموزشي چهار آموزشگاه خلباني، اقدام به گذراندن دوره‌هاي آموزشي خود مي‌کنند.

وي مي‌افزايد: اين چهار آموزشگاه خلباني که با سوء استفاده از نبود نظارت کافي از سوي دستگاه‌هاي نظارت کننده به صورت خود سرانه اقدام به بالا برد دو برابري نرخ کلاسهاي آموزشي خود کردند.

دانشجوي ديگري با اشاره به اينکه افزايش خود سرانه نرخ کلاسهاي آموزشي موجب ترک تحصيل تعداد زيادي از دانشجويان خلباني شده اظهار داشت: هزينه‌هاي کلاسهاي خلباني که تا قبل از اين براي هر دانشجويي 30 الي 45 ميليون تومان تمام مي‌شد، در هر حال حاضر به بالاي 80 ميليون تومان رسيده است.

بر پايه‌ اين گزارش؛ براساس پيگيريهاي دانشجويان در خصوص علت افزايش قيمت دو برابري کلاسهاي خلباني مسئولان چهار آموزشگاه به دانشجويان گفتند که در زماني که بنزين مورد نياز هواپيماهاي آموزشي از خارج وارد مي‌شد نرخ هر ليتر بنزين تحويلي براي پرواز 2600 تومان محاسبه مي‌شد در حالي که در شرايط فعلي که ايران بنزين مورد نياز خود را در داخل توليد مي‌کند؛ بنزين تحويلي به اين آموزشگاهها ليتري 5000 تومان محاسبه مي‌شود.

اين دانشجوي بازمانده از ادامه تحصيل در ادامه مي‌گويد: براساس اظهارات يک منبع موثق در آموزشگاه‌هاي ياد شده هم اکنون قيمت هر ليتر بنزين تحويلي به اين آموزشگاه‌ها 2600 تومان مي‌باشد و نه 5000 تومان.

گفتني است: اگر اظهارات منبع موثق مورد استفاده دانشجويان خلباني صحيح باشد مشخص نيست بر چه اساسي قيمت کلاسهاي خلباني دو برابر افزايش يافته؛ و اگر اين مسئله مورد تاييد سازمان هواپيمايي کشوري نيست اين سازمان با سکوت معنادار خود به صورت غير مستقيم از تداوم اين روند حمايت مي‌کند؟

لازم به ذکر است که علي رغم درخواست خبرنگار در خصوص ذکر کردن نام دانشجويان، مصاحبه شوندگان خواستار فاش نشدن نام خود شده چرا که آنها واهمه داشتند که از سوي آموزشگاه‌هاي خود اخراج شده و مجبور به ترک تحصيل شوند.

گزارش از الهام نرجه‌پور/عب
برچسب ها: خلبان ، بنزین ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار