دولت به هيچ عنوان قيمت بنزين را امسال افزايش نمي دهد و شايعات مربوط به افزايش قيمت بنزين به هيچ عنوان صحت ندارد.

محمد رضا فرزين دبير ستاد هدفمندي يارانه ها در حاشيه نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، گفت: من موضوع افزايش قيمت بنزين در سال جاري را تكذيب ميكنم و دولت هيچ برنامه‌اي براي افزايش قيمت بنزين را ندارد زيرا افزايش قيمت بنزين منوط به ورود به اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها دارد.

وي تصريح كرد: قيمت بنزين همچنان همان قيمت فعلي است .

وي در ادامه پاسخ به سوالات خبرنگاران در حاشيه نشست خبري امروز گفت: همانطور كه گفتم بحث ورود به اجراي گام دوم هدفمندي يارانه ها منوط به نتيجه مذاكرات دولت و مجلس در خصوص هدفمندي يارانه ها است.

فرزين در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با تغيير در ميزان يارانه نقدي واريزي عنوان كرد هر گونه تغيير در رابطه با ميزان يارانه نقدي منوط به نظر نهايي مجلس و نتيجه مذاكرات دولت و مجلس است اگر همان مبلغ 50 هزار ميليارد تومان  كه در كميسيون تلفيق به تصويب رسيده در صحن علني هم تاييد شود بايد ديد دولت چه تصميمي خواهد گرفت اما به طور حتم رقم فعلي 45 هزار و 500 تومان براي هر نفر تغيير نمي‌كند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها، عنوان کرد: در جلسات مشترک دولت و مجلس سناریوهای مشخصی توسط دولت به صورت کتبی ارائه شد، در اصل دولت 3 سناریو مشخص در این خصوص دارد و آنچه دولت به مجلس ارائه کرده است، سناریوی یک بوده، این در حالی است که احساس کردیم توافقی در مجلس بر سر اجرای سناریوی 2 و 3 وجود ندارد؛ گرچه پیشنهاد دولت اجرای سناریوی 3 بوده است.
 
فرزین ادامه داد: براساس سناریوی اول، قیمت بنزین 1060 تومان خواهد بود، یعنی قیمت بنزین 2 برابر هم نخواهد شد و در سناریوی سوم حدود 2160 تومان خواهد بود، بر این اساس اینکه برخی ها مطرح می کنند با اجرای گام دوم هدفمند سازی یارانه ها قیمت بنزین 3 هزار تومان خواهد شد، صحیح نیست.
برچسب ها: بنزین ، تکذیب ، صحت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار