معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 10 از اجرای طرح ضربتی مبارزه و کنترل جانوران مضر شهری در سطح محلات منطقه خبر داد.

مهرداد زنگنه فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت :با توجه به آغاز فصل گرما و همچنین انتقال سریع بسیاری از بیماری ها توسط جوندگان موذی و ضرورت پاکسازی از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران موذی به صورت ویژه در منطقه اجرا می شود.
وی با بیان این که در این طرح به جای استفاده از روش های مضر شیمیایی درمبارزه با جانوران موذی از روش های مکانیکی استفاده می شود گفت: در سال جدید برای مبارزه با موش ها و دیگر جانوران مضر شهری دو اقدام ویژه صربتی در دستور کار داریم که یکی از آنها اجرای طرح تیر اندازی به سمت موش ها تا پایان ماه جاری اجرا می شود.
وی در ادامه افزود: اجرای طرح اگزوز ماشین نیز از دیگر اقدامات مبارزه با موش هاست که در این طرح پس از شناسایی نقاط آلوده و مرکز تجمع موشها با اگزوز ماشین ورودی مرکز تجمع موش ها مسدود و به وسیله گاز متصاعد شده از لوله اگزوز موش ها نابود می شوند.
وی خاطر نشان کرد: میزان آگاهی شهروندان نسبت به مقوله های محیط زیست و راه های حفظ آن نهادینه شدن فرهنگ بهره وری مناسب از منابع انرژی در میان آن ها، برگزاری کلاس های آموزشی در خانه های سلامت و سرای محله ها؛ اجرای جشنواره های ویژه به مناسبت های مختلف و تهیه کتابچه آموزشی نیز از برنامه های آموزشی اداره محیط زیست است./ل
برچسب ها: مضر ، گاز ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار