معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی گفت: استان چهارمحال و بختیاری در صادرات برخی از محصولات می تواند در كشور پیشگام باشد.

حمید صافدل، در نشست كارگروه توسعه صادرات استان چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در تولید و صادرات محصولات ارگانیك كشاورزی و لوازم خانگی می تواند در سطح كشور یكی از استان های پیشگام باشد.
وی اظهار داشت: صادرات 50 میلیون دلاری لوازم خانگی از استان چهارمحال و بختیاری می تواند تا سقف 70میلیون دلار در سال افزایش یابد.
صافدل یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری هم اكنون در تولید محصولات كشاورزی نظیر بادام نیز پیشگام است و می تواند در سطح كشور برای تولید و صادرات محصولات ارگانیك نیز پیش قدم باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی گفت: سال گذشته 41 میلیارد دلار كالای غیرنفتی از ایران صادر شد كه سهم استان چهارمحال و بختیاری 150میلیون دلار بود.
وی تصریح کرد: سال گذشته 80 میلیون تن سیمان در كشور تولید شد و ایران توانست مقام چهارم تولید این محصول را در جهان از آن خود كند كه بخشی از سیمان تولید شده در شهركرد نیز صادر شد.
صافدل اظهار داشت: توجه به بخش های كشاورزی با توجه به اقتصاد هر منطقه برای توسعه كسب و كار وابسته به كشاورزی ضروری است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: كالاهای صادراتی استان چهارمحال و بختیاری كالاهای خالصی می باشد كه بیشتر این محصولات جزو صادرات غیرنفتی می باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در تولید برخی از محصولات هم اكنون جایگاه خوبی در سطح كشور دارد.
علی اصغر عنابستانی یادآور شد: میزان سطح صادرات این استان از 35 میلیون دلار سال 85 به 150میلیون دلار در سال 91رسید.
معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت نهم و دهم سهم استان چهارمحال و بختیاری از محل صادرات غیر نفتی افزایش یافت.
حمیدرضا فروزنده افزود: محصول سیمان در دولت آقای احمدی نژاد به عنوان یكی از محصولات صادراتی مطرح شده است.
وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی این استان در دولت آقای احمدی نژاد، محوز تاسیس گرفت و هم اكنون زیرساخت های لازم برای بحث صادرات از طریق منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته 95 پروانه بهره برداری جهت طرحهای جدید و توسعه واحد های صنعتی موجود با سرمایه گذاری چهارده هزار و 362 میلیارد ریال صادر شده است.
رحمان كرمی افزود: این طرحها زمینه اشتغال نزدیك به 838 نفر را در بخش صنعت استان چهارمحال و بختیاری فراهم كرده است.
وی خاطر نشان کرد: 255 جواز تاسیس با سرمایه گذاری پنج هزار و 192 میلیارد ریالی در سال 91 صادر شد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.