معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در سال گذشته 417 پروانه بهداشتی تاسیس و بهره‌برداری در جنوب کرمان صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،خوبیار مشایخی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی در سال گذشته 417 فقره پروانه بهداشتی تاسیس و بهره‌برداری مراکز پرورش دام و طیور توسط اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان صادر شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به مهم‌ترین فواید این طرح‌ها تصریح کرد: افزایش تولیدات دامی، خودکفایی کشور در تولیدات محصولات دامی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله فواید این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه ایجاد این مراکز تولید موجب توسعه مراکز دامداری در این منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: صنعت دامداری در جنوب کرمان سنتی است که باید برای ارتقای آن به سمت صنعتی تلاش شود.

مشایخی با اشاره به انواع پروانه‌های صادر شده ابراز داشت: پروانه‌های بهداشتی صادر شده در این منطقه بیشتر شامل پرواربندی بره، گاو، گوساله، مرغداری‌‌ گوشتی، بوقلمون، استخرهای ماهیان گرمابی، شترمرغ و دامداری‌های روستایی است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: دامپزشکی از تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی بر این مراکز نظارت می‌کند.
برچسب ها: کرمان ، دامپزشکی ، پروانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.