يک کارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به نبش قبر صحابي پيامبر(ص) به دست وهابيون، گفت: افراط‌گرايان با اين اقدام شنيع خود کانون عشق مسلمانان را مورد هدف قرار داده‌اند؛ بنابراين بايد نام اين فرقه شيطاني را "اسلام صهيونيستي" گذاشت.

"سيد هادي سيدافقهي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، هتک حرمت به  صحابي پيامبر(ص)  از سوي گروه تروريستي النصره را يک اقدام نابخردانه، غیراخلاقی، غیردینی و غیرانسانی دانست و گفت: اين جنايت دل همه مسلمانان را به درد آورد چراکه هیچکس قصاوت قلب تروريست‌ها را تا اين اندازه متصور نبود.

وي با بيان اينکه اعضاي جبهه النصره در ادعاي دروغين و مضحکي اعلام کردند که براي  ياري اسلام دست به چنين جنايتي زده‌اند،  ادامه داد: اين جنايت‌کاران افرادي بی‌ايمان بوده که پايبند به هیچ قانون، منش و اخلاقی نيستند، هر چند  نام خود را به ظاهر مسلمان گذاشته‌اند اما نبايد آنها را جزو مسلمانان دانست چراکه  نبش قبر در اسلام امري حرام است.

افقهي با تاکيد بر اينکه اين جنايت خشم تمام مسلمانان اعم از شيعه و سني را برافروخته است، تصريح کرد:  ايران، نجف و ديگر کشورهاي اسلامي منطقه با تعطيلي حوزه‌های علمیه خود در واکنش به این فاجعه تاسف‌بار به پاخواسته و اين اتفاق شنيع را محکوم کردند.

وي با اشاره به ریشه‌های استعماری در فرقه وهابيت، اظهار داشت: اين فرقه تنها به منظور انهدام و فروپاشی جهان اسلام و شکستن حرمت مقدسات مسلمانان تشکيل شده که سردمداران اين فرقه سابقه‌اي طولاني در تخریب اماکن مقدس دارند.

افقهي با تاکيد براينکه این اقدام معنایی جز وحشی‌گری ندارد، عاملين اين اهانت‌ها را خاندان ديکتاتور آل‌سعود دانست و تصريح کرد: اين رژيم ظالم همواره با صدور فتواهای زشت و غیراسلامی به ترويج اين جنايات اقدام کرده‌ است.


وي ادامه داد: چنانچه همه علما جهان اسلام، اعم از حوزه علمیه نجف، قم، الاظهر شریف، الاظهر مصر و دانشگاه الزیتونیه تونس و علیه این غده سرطانی (وهابيون) مقابله کنند می‌توانند آن را شکست دهند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان با تاکيد بر اينکه تنها با صدور بيانيه‌اي نمي‌‌توان مانع از پيشروي اين جنايات در منطقه شد، در پايان خاطر نشان کرد: وهابيون قصد دارند با ضربه زدن به اسلام و مقدسات و هرآنچه که کانون عشق مسلمانان است مورد هدف قرار دهند؛ اما جهان اسلام  باید اعتراض خود را به سازمان‌هاي بين‌المللي همچون یونسکو، سازمان ملل و دادگاه‌هاي بين‌المللي ارجاع دهند؛ چرا که این جنایت را مي‌توان يک جنايت جنگی تلقي کرد.

گفتني است که گوشه‌ای از بیانیه ای که جبهه النصره در رابطه با نبش قبر کردن صحابي پيامبر صادر کرده‌اند بدين شرح است:

"در راستای پیاده کردن احکام خدا در زمین توسط سربازان رحمت آفرینش به حمدالله و به قصد پروردگار جنازه تار و پود حجربن عدی را منتقل کردیم و در یک سرزمین دیگری دفن کردیم."

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار