حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی:

تعدد کاندیدا در بین اصولگرایان به صلاح نیست/اقتصاد بدون مبارزه با مفاسد درست نمی‌شود

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان به صلاح نیست، گفت: در اصولگرایی از تعدد کاندیداها سودی نمی‌بریم و تعدد باید جای خود را به وحدت بدهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت عصر امروز (یکشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: همانطور که آدم‌ها را می‌شود از دوستان و دشمنانشان شناخت، حکومت‌ها و انقلاب‌ها هم می‌توان از دوستان و دشمنانشان شناخت.

عضو ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: هتک حرمت نسبت به مرقد حجر‌بن عدی کدام مقیاس انسانی، جهانی، اسلامی، شیعی و اخلاقی جور درمی‌آید؟؛ این یک قاعده عمومی است که ملت‌ها قبر بزرگان خود را نابود نمی‌کنند و همانطور که شخصیت‌ها مهم هستند آرامگاه آنها نیز حفظ می‌شود و این خصلت طبیعی بشری است.

وی اضافه کرد: حجربن‌عدی در رکاب پیامبر بود و از اصحاب امیرالمومنین علی (ع) به شمار می‌رفت که به دست معاویه شهید شد و قبر ایشان در طول 14 قرن مورد احترام شیعه و اهل سنت قرن بوده است، اما امروز یک عده مفتی مزدور وهابی این بی‌حرمتی را می‌کنند و این کار را اسلامی تلقی می‌کنند.

حدادعادل با تاکید بر اینکه پشتیبانان جهانی این کارها که نمونه‌ای از تروریزم و وحشی‌گری است همواره دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند، افزود: حال باید پرسید اگر قبر کسی مثل جان کندی رئیس‌جمهور محبوب آمریکا چنین خراب شود آیا مورد تائید آنها خواهد بود.

رئیس مجلس هفتم ادامه داد: وقتی بیداری اسلامی شکل گرفت، اینها به سراغ سوریه رفتند و ابتدا با عناوینی مثل دموکراسی و آزادی وارد شدند و گویی هیچ کشور عربی دیگر مثل عربستان و قطر و بحرین مشکل ندارند. که در واقع پاسخ این است که در بین همه کشورهای عربی، سوریه دست‌های خود را به علامت تسلیم بلند نکرده و به جبهه مقاومت تعلق داشته است. از این رو باید مجازات می‌شد.

حدادعادل همچنین در ادامه سخنان خود افزود: بنده از همان دو روز ابتدای انقلاب در صدا و سیما بودم و در اسفند سال 57 معاون وزارت ارشاد شدم و در سال 58 در شورای سرپرستی صدا و سیما قرار داشتم؛ همچنین از اردیبهشت 59 به وزارت آموزش و پرورش رفتم و 11 سال معاون وزیر در آن سازمان بودم.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که فردی از ائتلاف به نفع دو نفر دیگر کنار نرود، گفت: بعید است چنین موضوعی رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نباید خیلی گذشته را مبنا قرار دهیم و کشور را به 4 یا 8 سال قبل برگردانیم و در واقع اگر دستاورد مثبتی داشتیم آن را حفظ کنیم و نقاط مثبت دولت‌های قبل را تقویت و جهات منفی را کمرنگ کنیم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر رابطه با آمریکا نیز یادآور شد: بنده به عنوان شهروند اگر مسئولیت مذاکره بر عهده‌ام باشد خط قرمزم استقلال کشور است. یعنی ما با هر کشوری که استقلال ما را به رسمیت بشناسد حاضریم مذاکره کنیم. اما هر دولتی که استقلال ما را نادیده بگیرد خط قرمز است. از این رو اگر روزی آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند استقلال ما را به رسمیت بشناسند راه برای حل مسائل باز می‌شود.

وی در خصوص مسائل اقتصادی نیز یادآور شد: هر کس رئیس جمهور شود باید به دانش اقتصاد اعتنا کند و در واقع یکی از مشکلات کشور را این می‌دانم که به هشدارهای متخصصان اقتصاد کم‌توجهی کرده‌اید و برای حل مشکلات اقتصادی باید به سراغ اقتصاددانان رفت.

حدادعادل بر همین اساس به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کردند، اشاره و اضافه کرد: افزایش قیمت دلار و برخی مسائل دیگر به دلیل اقتصاد وابسته به نفت است؛ بنده مسئول دولت نیستم و کسی نمی‌تواند بگوید مشکل ندارید اما اینکه دائما گفته شود مشکل دارید به مصلحت نیست. چرا که در همین سال‌ها و ماه‌ها نیز ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و وضعیت فعلی مسلما از جنگ بدتر نیست.

وی افزود: این ملت بحران اقتصادی را پشت سر می‌گذارد چرا که ما در زمان جنگ کوچکترین تسلیحاتی نداشتیم اما امروز موشک‌های قاره‌پیما داریم و تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده‌اند.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با فردی که متمایل به سبک غربی و اینکه کشور را به آن سبک می‌خواهد اداره کند، گفت: اداره شهر بزرگی مثل تهران کار دشواری است اما بسیاری از مهمانان خارجی این شهر را یکی از شهرهای زیبا و خوب دنیا می‌دانند. حال اگر تهران شهری بود که وضع خوبی نداشت، آیا در آن صورت باعث آبروی کشور می‌شد. ایشان خدمت‌هایی کرده هر چند ممکن است اشکالاتی هم در آن بوده باشد.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از کاندیداها معتقد است مشکل اقتصاد را طی دو سال برطرف می‌کند، گفت: بنده بعید می‌دانم تمام مشکل اقتصاد طی دو سال حل شود. البته اگر اختلاف‌ها، لجبازی‌ها و دعواهای دولت و مجلس نباشد و نور امید در دل امت بیشتر شود، می‌توان اقتصاد ایران را بهبود داد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این طور نیست ما سه نفر با سه فکر متضاد باشیم و در واقع برای رسیدن به فرد واحد به فرد مورد نظر ملاک‌هایی داریم و هر یک که مصداق آنها باشند دو نفر دیگر کنار می‌روند و پس از ریاست جمهوری به فرد منتخب کمک می‌کنیم و پیش‌فرضم این است که از لحاظ مبنایی دو نفر دیگر مخالف عقاید بنده نیستند.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شما برای بیکاری، تورم و خزانه‌های خالی چیست، اظهار داشت: هر کدام از اینها راه حل‌های مختلف دارد که کلیات آن برای بیکاری، افزایش تولید به شمار می‌رود و این برنامه را باید یک عده اقتصاددان مورد قبول تهیه کند. ما در حال حاضر در حال تهیه برنامه اقتصادی، سیاست خارجی و برنامه علمی، آموزشی و فرهنگی هستیم.

وی بر همین اساس از مسائل مهم برای مقابله با بیکاری را ایجاد فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: باید سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بخش خصوصی احساس امنیت کنند.

حدادعادل یادآور شد: باید دانست 5 برابر کردن یارانه‌ها مشکلات اقتصادی کشور را بدتر می‌کند؛ قرار بود 30 درصد یارانه تولید باشد تا بخش تولید بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس مجلس هفتم یادآور شد: مشکل ما با دولت فعلی این است که دولت فعلی به نظر اقتصاددانان توجه نمی‌کند و ما باید به سراغ متخصصین برویم.

وی با تاکید بر جلوگیری از فساد اقتصادی اظهار داشت: اگر مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت نگیرد، اقتصاد درست نمی‌شود.

حدادعادل در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تعدد نامزدها را چگونه ارزیابی می‌کنید، یادآور شد: تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان به صلاح نیست، خصوصا اگر رقیب‌شان بر روی یک نامزد اجماع کند. از این رو ما در اصولگرایی از تعدد کاندیداها سودی نمی‌بریم و تعدد باید جای خود را به وحدت بدهد.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اطرافیان رئیس‌جمهور به ویژه آقای مشایی چیست، اظهار داشت: بنده به آقای مشایی و تفکر ایشان اعتقاد دارم؛ اگر شخصی از شما با توجه به سؤالاتی که در رابطه با بحث‌های اقتصادی وی مطرح می‌کنید، سندی دارد، آن را در واقع به مراجع ذیربط انعکاس دهد.حال اینکه وی با فردی که مفسد اقتصادی است، جلسه داشته باید بررسی صورت گیرد که آن جلسه مربوط به چه بوده است.

عضو ائتلاف پیشرفت با انتقاد از این سخن مشایی مبنی بر اینکه دوره اسلامگرایی گذشته و ما باید اسلام را مطابق سبک ایرانی خود بیان کنیم، گفت: این حرف، حرف خوبی نیست چون همه افتخار انقلاب ما این است که ارزش‌های اسلامی را احیا کنیم و دشمنان می‌خواهند این را القا کنند که ایران عقاید مخصوص به خود را دارد و از مسلمانان جدا است. از این رو بنده با این مسائل مخالفم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار