رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از صدور موافقت اصولی با تاسیس مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور فولاد وابسته به این شهرک نخستین بار در کشور خبر داد.

 
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،محمود شیخ زین الدین گفت: به استناد ماده 9 آیین نامه تاسیس و راه اندازی مراکز رشد واحدهای فناور مصوب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور فولاد در این شهرک موافقت اصولی بعمل آمد.
 
وی اظهار کرد: این مرکز رشد نخستین مرکز رشد تخصصی فولاد در کشور و دومین مرکز رشد تخصصی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پس از مرکز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است.
 
وی هدف از ایجاد این مراکز رشد تخصصی را بسترسازی برای جذب و حمایت از فن­آفرینان بویژه دانش آموختگان نخبه دانشگاهی از طریق کمک به ایجاد شرکت­ها و واحدهای تولیدی و خدماتی دانست.
 
وی صنعت فولاد را بعنوان یک صنعت محوری در توسعه استان برشمرد و گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با دو مجموعه بزرگ فولادی کشور ارتباط مناسبی دارد.
 
وی افزود: در این زمینه برای مرتفع کردن نیازهای پژوهشی این دو شرکت و شرکت­های مرتبط از طریق اجرای پروژه های پژوهشی و کاربردی تاکنون 250 قرارداد به مبلغ 70 میلیارد ریال توسط شرکت­های دانش بنیان مستقر در این مرکز علم و فناوری منعقد شده است.
 
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: زمینه فعالیت مرکز رشد تخصصی فولاد با توجه به توانمندی­های منطقه و منطبق با برنامه توسعه استان در حوزه فولاد تمرکز خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: این مرکز رشد از واحدهای دانش بنیان مرتبط با صنایع فولاد در زمینه­های انرژی، اتوماسیون، متالوژی و محیط زیست پذیرش خواهد کرد .
برچسب ها: نخستین ، فولاد ، تاسیس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار