رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 75 درصد از قیر طبیعی کشور در معادن قیر شهرستان گیلانغرب استخراج می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اینکه بیشترین ذخائر قیر طبیعی ایران نیز در این شهرستان وجود دارد، افزود: هم اینک 33 فقره پروانه بهره برداری برای معادن فعال قیر در گیلانغرب صادر شده است.

وی با بیان اینکه 29 فقره از این تعداد پروانه صادر شده یک میلیون و 400 هزار تن ذخیره قیر طبیعی دارند، تصریح کرد: پیش بینی می شود ذخایر احتمالی قیر در این معادل بیش از سه میلیون تن باشد.

شاهمرادی اظهار کرد: تاکنون 72 فقره پروانه اکتشاف معادن قیر طبیعی برای فعالان این عرصه در شهرستان گیلانغرب صادر شده یا صدور پروانه برای آنها در دست شناسایی و اجراست.

فرماندار گیلانغرب نیز با بیان اینکه وجود معادن غنی و با کیفیت قیر طبیعی در این شهرستان علاوه بر اینکه موجب استخراج 75 درصد قیر طبیعی کشور می شود، گفت: این معادن در دل ارتفاعات و دامنه های جنوب غربی این شهرستان قرار دارند.

اردشیر رستمی افزود: این معادن موجب شده تا ایران در ردیف سه نقطه مهم دنیا از حیث دارا بودن معادن قیر طبیعی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قیر طبیعی استخراج شده در این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس، بازارهای اروپایی، چین صادر و یا به مصرف داخلی کارخانجات شهرهای صنعتی کشور می رسد.

رستمی با بیان اینکه صدها نوع مشتقات صنعتی از قیر طبیعی استخراج می شود، یادآور شد: امسال صادرات این محصول معدنی با 20 درصد افزایش به مرز 60 هزار تن به ارزش 300 میلیارد ریال می رسد ضمن اینکه برای 300 نفر نیز بطور مستقیم شغل ایجاد شده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، قیر ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.