عضو فقهاي شوراي نگهبان با محكوم كردن هتك حرمت اماكن مقدسه مسلمانان از سوي تروريست‌هاي تكفيري، تاكيد كرد:‌ ايشان با بكارگيري خشونت، ترور و كشتن افراد بي‌گناه، بذر فتنه و دشمني و اختلاف را در پيكر امت اسلامي كاشته و چهره‌اي كريه از دين مبين اسلام در برابر جهانيان به معرض تماشا مي‌گذارند.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شوراي نگهبان؛ آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در پيامي هتك حرمت مرقد حجربن عدي صحابه پيامبر(ص) و يار با وفاي حضرت علي(ع) را محكوم كرد.

متن اين پيام به شرح زير مي باشد:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
انا لله و انا اليه راجعون
 
جنايت و اهانتي كه به مرقد صحابي جليل القدر،حجر بن عدي وارد شد جنايتي هولناك بود كه پيشاني انسانيت از آن به عرق شرم نشسته و از سوي همه شريعت‌هاي آسماني و نظام‌هاي حقوقي بشري محكوم و غير قابل بخشش است.

نبش قبور مؤمنان به ويژه صحابه بزرگ پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم)،اولياء و شهداي گرانقدر اسلام ،از زشت‌ترين نوع هتك حرمت نسبت به مقدسات ديني و اسلاميبوده و از بزرگ‌ترين جنايات و گناهان كبيره به شمار مي‌آيد كه عاملان آن مستحق اشدّ مجازات مي‌باشند.

امثال اينگونه حوادث كه با رهبري و هدايت گروه موسوم به (القاعده) و همفكران آنها از ديگر گروه‌ها انجام مي‌شود از حقيقتي خطير پرده بر مي‌دارد كه بي شك بايد همه مسلمانان به آن توجه نموده و آن را درك نمايند و آن، اين است كه اين‌گونه تحركات ويران‌گر تكفيري كه با عنوان جهاد انجام مي‌شود هرگز صبغه اسلامي ندارد بلكه فعاليت‌هاي خرابكارانه استعمارگران در كشورهاي اسلامي است كه در راستاي بقاء و امتداد خط شرم آور خوارج در تاريخ اسلام- كه مسلمانان و صحابه و اميرمؤمنان علي (ع) را كافر ناميدند¬- صورت مي‌گيرد. اكنون نيز ادامه همان جريان، بذر تكفير را در بلاد اسلامي پاشيده و مرتكب زشت‌ترين جنايات تحت پوشش عنوان جهاد در راه خدا مي‌شوند،در حاليكه اسلام و مسلمانان از آنان و كردار ننگين‌شان بيزارند.

اين حركت انحرافي كه امروزه مسلمانان گرفتار آن شده‌اند مصلحت امت اسلام و وحدت و عزت آنان را تهديد و چهره مسلمانان را در برابر دنيا مخدوش مي‌كند.

برخي از ويژگي‌هاي اين گروه انحرافي كه با نقاب اسلام پا به عرصه گذارده از قرار ذيل است :

اول: آنان ،همچون خوارج در تاريخ صدر اسلام، هر كسي كه افكار باطلشان را نمي‌پذيرد، متهم به كفر و بي‌ديني مي‌كنند.

دوم: آنان همچون خوارج زشت‌ترين و ننگين‌ترين جنايات و منكرات را كه هيچ‌يك از شرايع آسماني و قوانين انساني نمي‌پذيرد ،تحت عنوان جهادمرتكب مي ‌شوند.

سوم: ايشان وابسته و متكي به استكبار و كفر جهاني هستند و منافع و مصالح صهيونيسم و دشمنان اسلام را در جهان اسلام تأمين مي‌كنند.

چهارم: ايشان با بكارگيري خشونت ،ترور و كشتن افراد بي‌گناه ،بذر فتنه و دشمني و اختلاف را در پيكر امت اسلامي كاشته و با به نمايش گذاشتن اعمال ننگين‌شان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي، چهره‌اي كريه و زشت از دين مبين اسلام در برابر جهانيان و اهل اديان ديگر به معرض تماشا مي‌گذارند.

با توجه به اين نكات، بر هر يك از فرزندان غيرت‌مند اسلام فرض مسلم است كه با دقت و جديّت ملتفت اين خطري كه امت اسلامي را در برگرفته است ،باشند و براي مقابله و دفع آن به پا خيزند و تلاش نمايند تا امت اسلامي فريب خوردۀ اين جريان نگردند و از حرمت دين مبين اسلام و شكوه اين امت مبارك دفاع نمايند. بايد با بيان نكاتي كه ذكر شد و اينكه اين جريان شوم به كلي از حقيقت اسلام ناب و روح دين بيگانه است به روشنگري بپردازند تا نسل پاك نهاد ما كه در مسير رشد و تعالي است هرگز گرفتار خدعه و نيرنگ ايشان نگردد.

و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا و اذكروا نعمة الله عليكم اذ كنتم اعداء فألّف بين قلوبكم فاصبحتم بنعمته اخوانا

سيد محمود هاشمي شاهرودي

انتهاي پيام/
برچسب ها: هتک ، حرمت ، مرقد ، حجر ، عدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار