معاون امنیتی سیاسی استاندار کردستان گفت: ارائه تسهیلات به روستاها در شعاع 20 کیلومتری مناطق مرزی از جمله اولویت برنامه های دولت برای اشتغالزایی و ارتقا سطح معیشت مرزنشینان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن زاده در نخستین جلسه کمیسیون
مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این مطلب اظهار داشت: حضور مستمر و به موقع گشت های نظارتی بر بازار عرضه و تقاضا در استان موجب جلوگیری از سوء استفاده از افراد سود جو و محتکر می شود.
وی افزود: اجرای طرح شنبم در بازار یکی از راه های اساسی برای اطمینان حاصل کردن مردم از اصل بودن کالاها و در نهایت کاهش هزینه های تمام شده در سبد اقتصادی خواهد شد.
جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیر در بازار ارز و طلا اکیپ های امنیتی و نظارتی احاطه کامل بر روند عرضه و تقاضا در این بخش دارند و با هرگونه موارد مشکوک در زمینه اخلال در بازار برخورد قاطع خواهند کرد.
وی پیگیری و اجرایی کردن دستورالعمل پیشگیری و کنترل مبادلات غیر قانونی ارز و نظارت بر صرافی ها برای جلوگیری از راندخواری و افزایش غیرواقع قیمت ها در بازار خرید و فروش ارز و طلا را ضروری دانست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر اجرای طرح شناسنامه دار کردن و ساماندهی انبارها و بازرسی از میزان کالاهای انبارشده در این اماکن تاکید و خواستار عرضه به موقع این کالاها در بازار شد.
حسن زاده تهیه شناسنامه اطلاعاتی واحدهای تولیدی استان با محوریت صنایع بومی و حذف واسطه های غیر ضروری را گامی مهم برای عرضه مستقیم کالاهای مصرفی با قیمت مناسب به مردم برشمرد.
وی از اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی استان در زمینه کنترل مرزهای استان خبر داد و گفت: با تلاش های بی وقفه نیروهای امنیتی و انتظامی و نیز مرزبانی استان در اکثر مناطق مرزی کنترل دقیقی اعمال و این روند باعث کاهش چشم گیر قاچاق کالا از طریق مرزهای استان شده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: در این راستا بررسی وضعیت طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری برای ارتقا سطح معیشت مرزنشینان در اولویت برنامه ها قرار گرفته است. وی در ادامه از پیگیری اجرای مصوبه دولت در زمینه ارائه تسهیلات برای روستاهای شعاع 20 کیلومتر در مناطق مرزی استان خبر داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.