همزمان با دور چهارم سفر هاي استاني هيات دولت به استان آذربايجان غربي ، با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست شش طرح زيست محيطي در استان آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، ايستگاه سنجش آلودگي رودخانه ارس در پل دشت، مركز تحقيقات ميش مرغ در بوكان ، ايستگاه پايش آنلاين رودخانه شهر چاي ،‌ايستگاه سنجش ذرات شهرستانهاي سردشت و سلماس و ‌آزمايشگاه آب،‌ خاك و هوا اروميه از جمله پروژه هايي كه با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست به بهره برداري رسيد.
ايستگاه سنجش آلودگي رودخانه ارس كه در حاشيه رودخانه ارس با هدف كنترل آلودگي اين رودخانه در مساحتي به ميزان 200 مترمربع و در دو طبقه احداث شده است كه طبقه اول آن بخش محيط باني و طبقه دوم آن به آزمايشگاه شيمي اختصاص يافته است .   
بنا بر اين گزارش، مركز تحقيقات ميش مرغ با هدف بررسي و حفاظت فيزيكي گونه در معرض خطر انقراض ميش مرغ در زيستگاه اصلي اين گونه در منطقه سوتاو _ بوكان و موزه تاريخ طبيعي اروميه به مساحت زيربنايي 3 هزار و 270 مترمربع  از محل اعتبارات استاني و ملي به بهر ه برداري رسيد.
اين گزارش مي افزايد، ساختمان آزمايشگاه آب، خاك و هوا در اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي با 400 متر مربع زير بنا و اختصاص 1400 ميليون ريال ،ايستگاه پايش آنلاين رودخانه شهر چاي با اعتبار 900 ميليون ريال ،‌‌ايستگاه سنجش ذرات شهرستانهاي سردشت و سلماس با اعتباري 3 هزار ميليون ريالي، ايستگاه سنجش آلودگي رودخانه ارس با اعتبار 740 ميليون ريال در پل دشت و ساختمان مركز تحقيقات ميش مرغ با اعتبار 600 ميليون ريال و با زير بناي 150 متر مربع و موزه تاريخ طبيعي اروميه با اعتبار 32300 ميليون ريال راه اندازي شد . /ل
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار