در حالی اسدالله عباسی به عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شد که با حواشی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران 15 بهمن ماه سال گذشته بود که نمایندگان در جلسه علنی با 196 رای عدم اعتماد وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را عزل و این وزارتخانه را بدون وزیر به دولت سپردند.

پس از آن بود که دولت پس از صدور حکمی یکی از معاونین این وزارتخانه را به عنوان سرپرست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

از آن جایی که دولت حق ندارد وزارتخانه‌ای را بیش از سه ماه توسط سرپرست اداره کند بنابراین 5 اردیبهشت ماه سال جاری اسدالله عباسی سرپرست این وزارتخانه را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد.

نمایندگان پس از بازگشت از سرکشی یک هفته‌ای به حوزه‌های انتخابی خود صبح امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه) بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اولین دستور کار جلسه علنی خود قرار دادند.

براساس این گزارش دقایقی قبل از آغاز صحن علنی امروز نگذشته بود که 8 و 26 دقیقه محمود احمدی‌نژاد به همراه معاون اول، معاون نظارت بر قوانین و معاونین پارلمانی و برخی از معاونان و مدیرکل پارلمانی خود به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی وارد صحن علنی شده و بلافاصله برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در جایگاه قرار گرفت.

احمدی‌نژاد پس از 12 دقیقه دفاع از اسدالله عباسی ساعت 8 و 38 دقیقه جلسه علنی را ترک ولی اعضای ارشد کابینه او در صحن علنی باقی ماندند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس مخالفان و موافقان به ترتیب به ایراد نطق پرداخته و سرانجام وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفاع از خود پرداخت.

پیش از آن که اسدالله عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود وضعیت علمی او توسط برخی از نمایندگان مورد سؤال قرار گرفت به طوری که مهدی دواتگری نماینده مراغه گفت: اگر آقای عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه است در همین جلسه مدرک خود را ارائه کند.

طبق روال همیشگی نمایندگان در حاشیه این جلسه با نمایندگان دولت رایزنی کرده و به عبارتی مشکلات خود را بازگو می‌کردند.

این موضوع باعث بی‌نظمی جلسه شده و بارها رئیس مجلس به نمایندگان تذکر دادند که با استقرار در صندلی‌های خود نظم جلسه را تأمین کنند.

سرانجام پس از نطق موافقان و مخالفان رای گیری صورت گرفت و اسدالله عباسی با 200 رای موافق، 40 رای مخالف و 12 رای ممتنع به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پاستور راه یافت.

البته پس از این وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز توسط نمایندگان راهی پاستور شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حاشیه ، انتخاب ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار