مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان این‌که مأموران و ضابطان یگان حفاظت پارک ملی گلستان، یک شکارچی غیرمجاز را در این پارک دستگیر کردند، گفت: ماموران یگان حفاظت، این متخلف را روز گذشته در منطقه‌ی «لهندر» پارک ملی گلستان، در حال حمل لاشه‌ی سه رأس قوچ وحشی دستگیر کردند.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ «محمد ممشلی» صبح امروز افزود: از این متخلف یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی(قاچاق)، لوازم و ادوات شکار و صید، لاشه‌ی سه رأس قوچ وحشی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

وی با بیان این‌که پرونده به همراه موارد ضبط شده و صورت جلسه تنظیمی به مقامات قضایی تحویل شد، یادآور شد: این شکارچی از متخلفان باسابقه منطقه پارک ملی گلستان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم‌چنین گفت: یک فک خزری از تور صیادان در جزیره آشورزاده رها شد.

ممشلی در این‌باره افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست بندرترکمن، در گشت و کنترل و پایش منطقه ساحلی دریای خزر، متوجه به دام افتادن یک قلاده فک خزری در تور صیادان در نزدیکی جزیره آشوراده شدند.

وی یادآور شد: با تلاش کارکنان یگان حفاظت و صیادان مرکز ماهیان خاویاری، این فک از تور صیادان رها شد و پس از انجام معاینات بالینی توسط دامپزشک و تهیه‌ی نمونه‌ی خون و بیومتری از این یگانه پستاندار خزر، برای بانک ژن سازمان محیط زیست، دوباره به آغوش دریا برگشت./ج1

برچسب ها: گلستان ، حفاظت ، صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.