شهردار تهران گفت: جريان انحراف و فتنه دو لبه قيچي هستند که مي خواهند ريشه انقلاب را بزنند و ما بايد حواسمان باشد که براساس سنت هاي الهي حرکت کنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر قاليباف" در همايش "جهاد ادامه دارد" اظهار داشت: ما براي احياي دين، عزت مسلمانان انقلاب کرديم و اين موضوع ريشه در فرهنگ اهل بيت دارد.

شهردار تهران ادامه داد: مسئله اي که امروز با آن مواجهيم حفظ انقلاب است چرا که حفظ انقلاب از پيروزي آن سخت تر است، ‌اگر لازم بود براي پيروزي خون بدهيم اکنون براي حفظ انقلاب بايد علاوه بر خون، خون دل هم بخوريم.

وي گفت: پيروان راستين انقلاب بايد تلاش کنند که آرمانها در جامعه تحقق يابد و من در هر کجا که بودم همواره به اين اصل پايبندم که جنگ تمام شده ولي دفاع و مجاهدت همچنان باقي است.

کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري افزود: اينکه اگر لازم بود تا ديروز تن به تن و با اسلحه نبرد کنيم امروز نياز است کارآمدي دين در اداره جامعه را اثبات کنيم.

قاليباف با تأکيد بر اينکه دفاع از انقلاب سخت تر از پيروزي بر انقلاب است تصريح کرد:‌ نبي اسلام نيز وقتي به پيامبري مبعوث شدند و اسلام را براي بشريت به ارمغان آوردند براي حفظ حکومت اسلامي با مسايل و مشکلات متعددي روبرو شدند.

وي گفت: حرفمان در انقلاب اسلامي اين بود که مردم در سايه دين و نظام اسلامي زندگي کنند تا زندگي دنيا و آخرتشان تضمين شود.

شهردار تهران اذعان داشت: مجاهدان واقعي کساني هستند که فضاي ديني و معرفتي را براي مردم به وجود آورند و اگر امروز کساني زحمات ايثارگران را ناديده بگيرند ظلم است.

وي با اشاره به خطراتي که انقلاب را تهديد مي کند تصريح کرد:‌ در ميانه راه انقلاب به اين نتيجه رسيدم که ديگر حال و هواي مقاومت ندارند، آنها زماني خود عهده دار مقاومت بودند ولي زماني تصميم گرفتند که ديگر انقلاب فقط يک رسالت که شامل حل زندگي مردم است بر عهده دارد.

قاليباف افزود: البته حل زندگي مردم مهم است اما يک باور مهم که امام(ره) نيز نسبت به آن تأکيد داشت اين بود که تا زماني که آمريکا در مقابل دين ما بايستيد با تمام وجودمان در مقابل دنياي آنها مي ايستيم، از اين رو ما هيچگاه عزتمان را به دنيا نمي فروشيم چرا که اين موضوع را از اهل بيت فهميديم و ما در دين اسلام مجاز نيستيم که عزتمان را فداي زندگي دنيوي کنيم.

کانديداي احتمالي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري گفت: پيگيري زندگي رفاهي هدف اصلي انقلاب اسلامي نيست بلکه بايد با تضمين زندگي اخروي به دنبال حل مشکلات مردم بود.

وي همچنين ادامه داد: برخي ديگر شعارهاي انقلاب را سر مي دهند ولي در تحقق اين شعارها نتوانستند موفق باشند و وظايفشان را انجام دهند، ما بايد در جامعه امر به معروف و نهي از منکر کنيم ولي در جامعه اي که فقر باشد امر به معروف معنايي ندارد.

قاليباف همچنين گفت: در جامعه اي که فقر باشد شرافت به دين انسانها در خطر است و در چنين جامعه اي مردم در مقابل قدرت و ثروت سر تعظيم فرود مي آورند، از اين رو نمي توان در جامعه فقير عزت را حفظ کرد،‌ خداوند به حرف خوب پاداش نمي دهد بلکه به عمل خوب پاداش مي دهد، از اينرو کساني که حرف مي زنند و شعار سر مي دهند ولي نمي توانند آنها را محقق کنند علاوه بر اينکه پاداش دريافت نمي کنند به شعارها نيز خدشه وارد مي کنند.

وي اظهار داشت: آرمان انقلاب تأسيس مترو، ‌راه و ساختمان نيست بلکه در نظام اسلامي علاوه بر ساماندهي معيشت مردم که خواسته امام (ره)، مقام معظم رهبري، شهدا و مردم است، ايجاد شرايط مناسب زندگي مبتني بر عبادت است.  

شهردار تهران تصريح کرد: همچنين عده اي مي گويند که بايد پاي ارزشهاي انقلاب بايستيم و مهمترين مسئله اين است ولي آنها بايد بدانند که اگر نتوانيم معيشت مردم را فراهم کنيم ظلم به انقلاب و خيانت به خون شهدا و سياه نمايي است از اينرو عده اي فقط حرف و حرف و حرف مي زنند ولي در ارائه کارنامه چيزي جز ارائه فقر ندارند.

وي با تأکيد بر اينکه جريان انحراف و فتنه دولبه قيچي هستند که مي خواهند ريشه انقلاب را بزنند اذعان داشت: ما بايد حواسمان به اين موضوع باشد که مبتني بر سنتهاي الهي حرکت کنيم تا نصرت و پيروزي فراهم آيد.

کانديداي احتمالي ائتلاف پيشرفت اظهار داشت: نظام اسلامي ما قبل از اينکه به شعار نياز داشته باشد بايد زمينه کارآمدي دين در اداره را فراهم کند و اگر اين اتفاق نيفتد ما خلف وعده کرده ايم.
 
قالیباف در ادامه گفت: امروزه می‌بایست در مقابل دو جریانی که تحت عنوان فتنه و انحراف هستند و شعارهای متفاوتی در ظاهر می‌دهند و در باطن به ریشه انقلاب و مسیر امام(ره) و رهبری آسیب می‌رسانند، دقت و هوشیاری لازم را به کار برد.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شعار سال "حماسه سیاسی حماسه اقتصادی" گفت: حماسه بار معنوی دارد لذا می‌بایست هرگونه مشارکت و حرکتی مبتنی بر یک فهم و دقت و بر مبنای مسائل اخلاقی باشد.
 
عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: بنده به جوانان و مردم عزیز اطمینان می‌دهم که این کشور در حوزه منابع انسانی و مادی دارای امکانات وسیعی است که با همین شرایط سخت امروز خیلی بهتر از وضعیت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.  
 
قالیباف با بیان اینکه بی‌اطلاع از مسائل اقتصادی نیستم، ادامه داد: ظرف دو سال می‌شود وضعیت اقتصادی آشفته و نابسامان را به سرعت ساماندهی و آرام و روان کرد تا بیش از این به مردم فشار نیاید، لذا رسیدن به این مهم مستلزم فرهنگ گذشت، ایثار و خرد جمعی و دوری از نرده‌بان دروغ،‌ پرده‌دری و ریا است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه بنده توفیق خدمت به ملت عزیز را پیدا کنم فضا را برای جوانان غیرتمند باز می‌کنم تا بتوانیم حرکت عظیم جهادی در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: قالیباف ، عزت ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار