براساس پيش بيني هاي اقتصادي کميسيون اروپا، اقتصاد قبرس تا سال 2014 با کاهش شديد گستره بخش بانکي براساس درخواست کشورهاي طلبکار و همچنين مشارکت سيزده ميليارد يورويي قبرس براي حل بحران مالي، وارد رکود عميقي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ توليد ناخالص داخلي اين کشور قرار است در دوره 2013 - 2014 ، دوازده و شش دهم درصد کاهش يابد.

اقتصاد اين کشور فقط امسال هشت و هفت دهم درصد کاهش خواهد يافت.

اين پيش بيني ها بسيار بدتر از پيش بيني هايي هستند که قبلا  اعلام شده بود. در پيش بيني هاي جديد طرح مساعدت مالي که در آن مشارکت سيزده ميليارد يورويي قبرس براي حل بحران در مقابل وام ده ميليارد يورويي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول مد نظر قرار گرفته است.

بخشي از اين مشارکت قبرس از برداشت از حساب هاي بالاتر از صد هزار يورو در مهم ترين بانک اين کشور يعني بانک قبرس تامين مي شود.

اين نوع برداشت براي نجات يک کشور منطقه يورو بي سابقه است.

براساس اين طرح نجات ، قبرس قرار است همچنين ماليات ها را افزايش ، شمار نيروهاي بخش عمومي را کاهش دهد و همچنين برخي از شرکت هاي دولتي را خصوصي سازي کند.

اين کشور همچنين قانوني را در خصوص ماليات بر شرکت ها تصويب کرد و اين ماليات را از ده درصد قبلي به دوازده و نيم درصد افزايش داد.

طرح نجات مالي اين هفته با وجود انتقادهايي که به وجود آورده بود ، در پارلمان قبرس به تصويب رسيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار