امام جمعه موقت تهران گفت: جنایات وهابی‌ها در خصوص تعدی به مقدسات مسلمانان بی‌جواب نمی‌ماند و این جنایتکاران با اعمال توهين‌آميزشان گور خود را کنده‌اند.

"آيت‌الله سید احمد خاتمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ضمن محکوم کردن جنایات وقوع یافته در اردن و سوریه اظهار داشت: این جنایات در راستای تفکر وحشیانه وهابی‌ها صورت گرفته و مایه وهن جهان اسلام است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرقد مطهر حجربن عدی 14 قرن مورد احترام مسلمانان بوده است، ادامه داد: بیش از 1380 سال از شهادت این مرد بزرگ که از یاران وفادار پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بود می‌گذرد و جنایتکاران پس از نبش قبر یار پیامبر(ص)، جسد وی را سالم یافتند و آنرا به مکانی نامعلوم انتقال دادند.
 
وی گفت: جنایتکاران نه تنها بعد از دیدن این واقعه عبرت نگرفتند بلکه به آن اهانت هم کردند و همچنین به مرقد حضرت "جعفر طیار" در اردن هم تعدی کردند.  
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جهان اسلام باید تکلیفش را با تکفیری‌ها یکسره کند و یکپارچه در این باره موضع بگیرد؛ همچنین از عالمان اهل سنت انتظار می‌رود که بیشتر در این باره واکنش نشان دهند.  
 
وی با تاکید بر اینکه در پشت صحنه این جنایت‌ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا بویژه فرانسه است، گفت: قطعا باید در کنار تحلیل این جنایت‌ها نقش آمریکا و هم‌پیمانانش را لحاظ کرد چرا که آنها 40 هزار تروریست‌ را به جان مسلمانان انداخته‌اند و در حال غارت کردن جان و مال و ناموسشان هستند.  
 
آيت‌الله خاتمي اضافه کرد: جنایات ضدحقوق بشری با تایید آمریکا صورت می‌‌گیرد، آنها شعار مبارزه با تروریست و دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند در صورتی که این شعار دروغ است چرا که آنها به مرقد‌های مقدسی که مورد احترام همه مسلمانان جهان است اهانت می‌کنند.
 
این مدرس حوزه افزود:‌ مجامع جهانی که نان دفاع از حقوق بشر را می‌‌خورند باید در این باره موضع بگیرند تا قدرت‌های استکباری را وادار کنند که پاسخ این جنایات را بدهند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اینگونه جنایات بی‌جواب نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: این جنایتکاران با اعمال اهانت‌آمیزشان گور خود را کنده‌اند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: خاتمی ، محکوم ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار