مردم عربستان بار ديگر عليه حکومت آل سعود تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ شب گذشته مردم عربستان بار ديگر به خيابانها ريختند تا در تظاهرات ضدرژيم حاکم شرکت کنند. اين تظاهرات در شهر قطيف در شرق عربستان برپا شد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، آزادي افرادي را خواستار شدند که در تظاهرات گذشته شرکت کرده و زنداني شده اند. 

شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعار مي دادند« هيهات من الذله». درحالي اين تظاهرات برگزار شد که رژيم سعودي برپايي هرگونه تجمع عمومي و تظاهراتي را ممنوع کرده است. شرکت کنندگان در اين تظاهرات با اين اقدام خود با افراد بازداشت شده اعلام همبستگي کردند. آنها شعارهايي عليه خاندان پادشاهي حاکم سردادند و اقدامات آن را در سرکوب تظاهرکنندگان در استان نفت خيز شرق عربستان محکوم کردند.

فعالان عربستاني مي گويند رژيم آل سعود، شمار زيادي از معترضان را بدون آنکه محاکمه يا محکوم کرده باشد، در زندان پشت ميله ها نگاه داشته است. از آغاز سال دو هزار و يازده تاکنون، عربستان سعودي به صحنه برپايي تظاهرات ضدحکومتي تبديل شده است. حکومت آل سعود باوجود توسل به شيوه هاي سرکوب، نتوانسته است صداي اعتراض مردمي را خفه کند. 


برچسب ها: آل سعود ، تظاهرات ، حکومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار