نوري المالكي نخست وزير عراق اعلام كرد زندانياني كه در اين كشور با گروهك تروريستي القاعده در ارتباط هستند از زندان ازاد نمي‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:نوري المالكي در گفتگويي تلفني با روزنامه فرامنطقه اي "الحيات" اظهار داشت عراق در صدد برقراري رابطه با عربستان به شكل همه جانبه است وافزوذ عراق خواستار برقراري روابط با عربستان برپايه برادري وحسن همجواري است.

وي در ادامه با بيان اينكه هيچ چشم طمعي به سرزمين ونفت عربستان نداريم افزود به دنبال رفع چهره مغشوش عربستان در عراق هستيم.

نخست وزير عراق به اوضاع سياسي اين كشور هم پرداخت وگفت مطالبات واقعي مانند آزادي بازداشت شدگان وجود دارد كه طبيعي است وما از آن استقبال مي كنيم.

وي ادامه داد دولت عراق تاكنون بسياري از زندانيان را آزاد كرده اما با اين وجود افرادي كه در كشتار مردم عراق دست داشته وبه گروهك القاعده وابستگي دارند از زندان آزاد نخواهند شد زيرا مطالبات آنها جزئي از مطالبات حزب  بعث است كه سياسي به شمار رفته وواقعي نيستند.

المالكي با هشدار نسبت به دامن زدن به طائفه گرائي در منطقه تصريح كرد پيش از اين هشدار دادم وبار ديگر تكرار مي‌كنم بوي خونريزي به دليل طائفه گرائي بين مسلمانان به مشامم مي رسد.

وي با بيان اينكه طائفه گرائي به هيچ طرفي خدمت نمي كند افزود اين پديده از ساخته هاي دشمنان است وبراي آن مرزي درعراق،عربستان،ايران،لبنان ويا كشورهاي ديگر نمي‌توان متصور بود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار