مدیرکل گمرک همدان گفت: صادارت کالا از گمرک استان ، در یک ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 182 درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ محسن جامه بزرگی افزود: 14 میلیون و 329 هزار و 154 دلار کالا از گمرک همدان صادر شده در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 74 هزار و 506 دلار بوده است.
وی اضافه کرد: افزون بر 20 نوع کالا شامل سیمان، کشمش، چیپس سیب زمینی، سالامبور گوسفندی، چینی آلات بهداشتی، سیم و کابل آلومینیومی، شیشه دست ساز، ظروف تفلون، لبنیات و شور و ترشیجات از گمرک همدان صادر شده است.
وی رب گوجه فرنگی،الکل متانول، چرخ گوش صنعتی، جار و بطر شیشه ای، لوله پلی اتیلن، نمک صنعتی و خوراکی، فرغون، وازلین غیر دارویی را از دیگر اقلام صادرتی همدان برشمرد.
مدیرکل گمرک همدان تصریح کرد: میزان صادرات کالا از حیث وزنی 11 برابر رشد داشته و این میزان از هشت هزار و 889 تن به 114 هزار تن در یکماهه نخست سالجاری افزایش یافته است.

وی مقصد کالاهای صادراتی این استان را کشورهای  عراق، ترکمنستان، اکراین، لهستان، روسیه، رومانی، بلاروس، ازبکستان، انگلستان، ایتالیا، گرجستان، پاکستان، مالزی و چین اعلام و از کاهش 45 درصدی واردات کالا به این استان خبر داد و خاطرنشان کرد : وزن کالاهای وارداتی از 518 تن در سال گذشته به 286 تن کاهش یافته و از لحاظ ارزشی میزان کالاهای وارداتی در سال گذشته دو میلیون و 497 هزار دلار بود که با سه درصد کاهش به دو میلیون و 426 هزار دلاررسید.
وی بیان کرد: عمده کالاهای مورد نیاز این استان از کشور ترکیه و چین وارد شده است./س
برچسب ها: کالا ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.