نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید برخی رفتارها و نگرش‌های نادرست ما در عرصه انتخابات زمینه سوءاستفاده را برای دشمنان فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پوردر نشست مسئولان و مجریان انتخابات در شهرستان نمین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دارای شاخصه‌های ممتاز در عرصه دموکراسی و قانون‌گرایی در 34 سال گذشته، 34 انتخابات باشکوه را برگزار و مدیریت کرده که در همه آنها مجریان و برگزارکنندگان انتخابات سعی کردند سلامت انتخابات را مدنظر قرار داده و در این زمینه کاندیداها نیز باید در انتخابات پیش رو بکوشند تا با احترام و تکریم به قانون زمینه یک انتخابات سالم، باشکوه و در سطح مشارکت بالا را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه امروز در یک تقابل اساسی و در سطح بین‌المللی با دشمنان و قسم‌ خوردگان این انقلاب روبه‌رو هستیم که نمی‌خواهند حاکمیت دینی، ارزش‌های انسانی و اصول و قواعد حاکم شود، تصریح کرد:‌ ما برای دفع این توطئه‌ها و فتنه‌ها در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری نیاز به خلق حماسه سیاسی و اقتصادی داریم که جلوه‌گاه این حماسه در عرصه سیاسی، انتخابات باشکوه است.

حقیقت‌پور پرهیز از هرگونه تبلیغات زودرس و ناسالم انتخاباتی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعاً با این پدیده باید برخورد شود چرا که همه در برابر قانون یکسان بوده و همه حق تبلیغ در موعد مقرر و آشنا کردن ظرفیت‌های خود به مردم را دارند.

وی اضافه کرد: مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها بر اساس قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است و ما به تبع این موضوع قانونی تمام تلاش خود را به یک نظارت عالی و صحیح در انتخابات به کار گرفته‌ایم.

ناظر عالی انتخابات شوراها در استان اردبیل بیان کرد: فعالیت‌هایی که امروز در عرصه انتخابات شاهد آن هستیم فعالیت‌های مبتنی بر قانون و احترام به اندیشه‌های سالم است و مردم در 24 خرداد به افرادی رأی می‌دهند که در عرصه شوراها آزمون پس داده و صاحب صلاحیت و شایستگی هستند.

وی یادآور شد:‌ در بحث رعایت قانون و حدودی که تعریف شده اگر نامزدها در شوراها تلاش کافی را داشته باشند، می‌تواند انتخابات به بستر تحول‌ساز و حماسه‌ساز حقیقی تبدیل شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تلاش شورای نظارت در این است که قانون در بحث نظارت در انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها به خوبی عمل شود و در این زمینه با استفاده از صلاحیت‌های قانونی که در اختیار شوراهای ناظر است، سعی می‌شود که ابتدا تمام موارد قانون مد نظر قرار گرفته تا هیچ‌گونه عدولی از این مسیر صورت نگیرد.

حقیقت‌پور افزود: دست‌اندرکاران امر نظارت در تمام بخش‌ها و شهرستان‌ها شورای نظارت منطقه‌ای را تشکیل دادند و در منتظر آن هستند تا پس از اجرای مسئولان اجرایی، در مورد صلاحیت نامزدها اظهار نظر کنند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.