معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت از برنامه ريزي براي توليد بيش از 16ميليون تن فولاد خام در سال92 خبرداد و گفت: در سال جاري با راه‌اندازي چند واحد فولادسازي از سوي بخش خصوصي بيش از 3ميليون تن به ظرفيت توليد فولاد كشور افزوده خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا، «وجيه الله جعفري» از رويكرد دولت  در هدايت موضوعي حركت ها به سمت بخش خصوصي سخن گفت واظهار داشت : تمام تلاش   و همت دولت ، افزايش توان بخش خصوصي وسرمايه گذاري توسط مردم است.
وي ادامه داد حركت ما به سمتي است كه دولت بر پايه حاكميت به دنبال هدايت و راهنمايي واحدهاي خصوصي باشد و در اين راستا بايد توان بخش خصوصي با سرمايه گذاري توسط آنها افزايش يابد.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت همچنين گفت: در ابتداي انقلاب، ظرفيت توليد فولاد كشور 670 هزار تن و توليد فولاد كشور 368 هزار تن بود. اين در حالي است كه ظرفيت توليد فولاد خام در كشور هم اكنون به بيش از 19ميليون تن رسيده و تا پايان سال جاري از مرز 22.5ميليون تن فراتر خواهد رفت. همچنين، توليد فولاد نيز در سال گذشته بيش از 14ميليون تن بوده است.
وي افزود: در سال گذشته بيش از 17ميليون و 400هزارتن انواع محصولات فولادي در كشور توليد شد و براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته اين ميزان در سال جاري به حدود 18ميليون تن خواهد رسيد.
به گفته وي، در افق سند چشم انداز بايد به  ظرفيت توليد 55 ميليون تن فولاد خام و در پايان برنامه پنجم بايد به ظرفيت توليد 43 ميليون تن فولاد خام دست پيدا كنيم. همچنين براساس سند چشم انداز بايد به صادرات 10 ميليون و 500 هزار تن فولاد برسيم و 3 و نيم درصد از توليد فولاد جهان را در اختيار داشته باشيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار