رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تغییر و تعویض نام مدارس احداثی خیرین سبب دل‌آزردگی و گله‌مندی اکثر خیرین شده است که در این زمینه به مسئولان آموزش و پرورش تذکر دادیم تا از این کار دست بکشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن در نشست با جمعی از خیرین اظهار داشت: بنده در صحن علنی مجلس در این زمینه تذکر جدی به وزیر آموزش و پرورش دادم تا جلوی این کار گرفته شود و در کنار آن برخی اقدامات دیوان ‌سالاری دولتی و بروکراسی اداری نیز که زمینه‌ساز نارضایتی خیرین مدرسه‌ساز را فراهم آورده است، سد شود.

وی ادامه داد: قرار است در حمایت و جلب و جذب نظر خیرین برای ورود به عرصه ساخت و ساز مدارس در حد وسع و توان امکانات و تسهیلات مورد نظر در اختیار آنها قرار گیرد اما اینکه بخواهیم با برخی حرکت‌ها و اقدامات غیر‌قابل توجیه و غیر‌کارشناسی خیرین را دل‌آزرده کنیم از هیچ مسئول بلند پایه تا دون پایه قابل قبول نیست و بنده در این زمینه جداً با خاطیان برخورد خواهم کرد.

نماینده مردم ، اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با یک عزم ملی و در یک حرکت جهشی باید فرهنگ نیک ‌کرداری و نیکوکاری را گسترش دهیم و زمینه حماسه سیاسی و اقتصادی را در تمام عرصه‌ها رقم بزنیم.

پیرموذن گفت: نام نیک خیرین مدرسه‌ساز همواره جاودانه خواهد ماند چرا که آنها سهم ارزشمندی را در عمران و آبادانی کشور به ویژه توسعه اماکن آموزشی دارند.

وی عنوان کرد: اگر معلم به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی ماهر، متخصص و کار‌آمد مدار و محور توسعه قرار گیرد و همیشه مورد احترام و تکریم و رفع دغدغه‌های معیشتی و مالی قرار گیرد قطعاً روزی را شاهد خواهیم بود که نظام آموزش و پرورش به یک نظام تحول‌آفرین و همراه با تغییر نگرش‌ها تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: سخن از توسعه پایدار و ارتقای فرهنگ بدون حضور معلم بی‌معناست چرا که رهبری فرزانه انقلاب نیز هفته گذشته سیاست‌های کلی تحولی در نظام آموزش و پرورش را به سران سه قوه و دست‌اندرکاران ابلاغ کردند که در بند سوم آن به بهبود مدیریت منابع انسانی و به صورت ویژه به اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنها برای خدمت مطلوب‌تر تاکید شده است.

پیرموذن افزود:‌ با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و فراهم کردن امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان و توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان عموم مردم به ویژه منادیان خواسته به حق فرهنگیان در جایگاه قانونگذاری سعی خواهیم کرد در بودجه سال 92 بیشترین نگاه را به حل مشکلات معلمان و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش داشته باشیم و از عموم کاندیداهای ریاست جمهوری نیز خواسته‌ایم تا در این زمینه برنامه شاخص و عملیاتی را ارائه کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، تغییر ، مدارس ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.