پزشکان به مادران بارداري که دچار آکنه های پوستی شده اند توصیه می کنند تا از مصرف داروهای ترکیبی و یا آنتی بیوتیک های پوستی به شدت پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ مادران باردار که دچار آکنه های پوستی هستند ابتدا باید در رژیم غذایی خود بازنگری کنند و میوه و سبزی بیشتر و مواد چرب و سرخ کردنی کمتری بخورند.

گفتنی است، استرس نیز می تواند یکی از علل تشدید کننده آکنه های پوستی شود که باید مادر باردار به شدت به این نکته حساس باشد و سعی کند تا با مشورت با پزشک و انجام توصیه های او و مثلاً کنترل بهتر تنفس استرس خود را کم کند.

بررسی ها نشان می دهند مادران باردار می توانند از شوینده های ملایم با نظر و تجویز پزشک معالج و مشورت با او استفاده کنند و همینطور مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها اما به هیچ وجه نباید از آنتی بیوتیک های قوی استفاده کنند زیرا خطرات فراوانی را متوجه جنین و تشکیل اندام های حیاتی او و احیاناً صدمات مغذی می کند.

پزشکان توصیه می کنند تا مادران باردار همیشه به این نکته فکر کنند که سلامت نوزاد بسیار پر اهمیت تر از دوران زودگذر بارداری است و آکنه های پوستی نیز خود به خود پس از گذشت زمان خوب می شوند فقط نباید آنها را دستکاری نمود زیرا باعث جوشگاه می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار