عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک خانواده امسال در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در شش ماه نخست امسال در آذربایجان غربی اجرا می‌شود و اجرای آن به شکل قدرتمندی از طرف ما پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده به طور آزمایشی در چهار استان کشور اجرا شده است٬ خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در 9 استان کشور اجرا می‌شود که استان آذربایجان غربی به سبب اعلام آمادگی کامل به وزارت بهداشت و درمان و به همت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و همکاران حوزه سلامت و بهداشت استان٬ یکی از استان‌هایی است که طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود.

وی افزود: با همت ریاست و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و تمام مدیران استانی بخش سلامت٬ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به دانشگاه رتبه یک تبدیل شده است که سبب مباهات و افتخار مردم استان آذربایجان غربی است.

وی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در آذربایجان غربی افزود: زیر ساخت‌های لازم به منظور اجرای طرح پزشک خانواده به تایید وزیر بهداشت و درمان رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح بزرگ ملی است٬ گفت: این طرح برای عدالت در سلامت برای عموم مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر جامعه در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند به مراکز تخصصی و فوق تخصصی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیاز به ثبت‌نام ندارد٬ تصریح کرد: در مراحل اولیه پایگاه‌هایی در نظر گرفته می‌شود و در مرحله بعد طبق فرمول پزشک خانواده و نظام اجرا در مراکز تخصصی و بعد از آن در مراکز فوق تخصصی اجرا می‌شود.

وی افزود: بالاترین مشکلی که می‌تواند اجرای طرح پزشک خانواده را تهدید کند کمبود بودجه است، زیرا طبق این طرح حساب و کتاب‌ها باید پرداخت شود و بیمه‌ها باید همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.