ورزش ژیمناستیک بعد از سن 9 سالگی برای افزایش قد کودکان مناسب است چرا که در سن پایین‌تر می‌تواند به محل‌های رشد استخوانی فشار وارد کند و باعث زود بسته شدن محل‌های رشد استخوانی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اگر والدین بر روی نمودار قدو رشد نوزاد در 2 سالگی کاهش مشاهده کردند می‌بایست برای بررسی علل کوتاهی قد نوزادبه پزشک متخصص غدد مراجعه کنند.
اگر مشکل از غدد رشد باشد دکتر با تجویز هورمون رشد برای درمان کوتاهی قد اقدام می‌کند.بهترین زمان تشخیص کوتاهی قد و همچنین درمان کوتاهی قد در دختران از2 تا 12 سالگی و در پسران از 2 تا 14 سالگی است چرا که محل رشد استخوانی در این فاصله زمانی باز است.مصرف هورمون رشد بدون تجویز پزشک بپرهیزید چرا که باعث تغییر شکل در اندام تحتانی می‌شود.استفاده از ورزش‌های جهشی را برای افزایش قد مفید می باشد و شنا، دوچرخه، والیبال، بسکتبال، فوتبالبرای افزایش قد مفید است.
ورزش ژیمناستیک بعد از سن 9 سالگی برای افزایش قد کودکان مناسب است زیرا در سن پایین‌تر می‌تواندبه محل‌های رشد استخوانیفشار واردسازد و باعث زود بسته شدن محل‌های رشد استخوانی شودو سبب شودکودکان کوتاه‌ قد و عضلانی شوند./س
برچسب ها: ژیمناستیک ، کودکان ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.