نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه مجوز گشايش سفارتخانه ايران در ميانمار دريافت شده و شوراي عالي‌ امنيت ملي با آن موافقت کرده است، گفت: به دليل نبود اراده سياسي و توجيه مباحث هزينه‌اي سفارتخانه ايران در ميانمار داير نشده است.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، نمين، نير و سرعين در گفتگو با خيرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، ضمن محکوم کردن کشتار مجدد مسلمانان بي‌دفاع کشور ميانمار گفت: ما ضمن محکوم کردن اين اقدام قبيح، راهکارهايي براي حل بحران در ميانمار ارائه کرده‌ايم‌.

وي افزود: راهکارهاي ارائه شده در 3 بازده زماني کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلند‌مدت است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارج مجلس با بابيان اينکه در کشور ميانمار مشکل اجتماعي حادي وجود دارد، اظهار داشت: استقرار واحدهاي امدادي جمهوري اسلامي ايران در ميانمار راهکار کوتاه‌مدت است که مي‌توان به مردم آسيب‌ديده اين کشور کمک کند.

وي افزود: احيا سرزمين‌هاي مسلمانان و برگرداندن آن به صاحبان اصلي از جمله برنامه‌هاي ميان‌مدت به شمار مي‌رود.

نماينده اردبيل، نمين، نير و سرعين در خانه ملت هويت‌يابي حققيقي مسلمانان کشور ميانمار را از محور برنامه‌هاي بلند‌مدت دانست و گفت: اين مسئله بسيار مهم بوده و تحقق آن نيازمند گذشت زمان است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه از سکوت کشورهاي به اصطلاح مدافع حقوق بشر(!) در جهان انتقاد کرد و گفت: ما اين مجامع را در حد يک جريانات تشريفاتي مي‌دانيم چرا که هيچ اقدام عملي خاصي انجام نمي‌دهند.

حقيقت‌پور همچنين به دخالت آمريکا در بحران ميانمار اشاره کرد و افزود: البته آمريکا مايل است تا اغتشاشات کشور ميانمار شدت گيرد تا خود بتواند به حکمراناي در منطقه ادامه دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع گشايش سفارتخانه نظام جمهوري اسلامي ايران در ميانمار اشاره کرد و گفت: مجوز گشايش سفارت‌خانه ايران در ميانمار دريافت شده و شوراي عالي‌امنيت ملي نيز با آن موافقت کرده است.

وي گفت: اما به دليل نبود ارداده سياسي و توجيه مباحث هزينه‌اي سفارتخانه ايران در ميانمار داير نشده است.

انتهاي‌ پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار