دین با اصول برگرفته از جهان بینی درونی اش تاثیرات بالایی را در سبک زندگی اسلامی انسان ها گذارده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست دین و سبک زندگی با حضور نعمت الله فاضلی مسعود کوثری محمدرضا رسولی و مهدی منتظر قائم،  نعمت الله فاضلی در رابطه ی دین با سبک زندگی گفت: دین دو کار همزمان ، یکی تعریف الگویی در واقعیت و دیگری تعریف الگوها برای واقعیت را انجام می دهند.  
وی ادامه داد : اگر شیوه زندگی دینی باشد سبک های زندگی نیز دینی خواهد بود در غیر این صورت زندگی ابداع شده با مشکل روبه رو خواهد شد.
فاضلی در همین راستا افزود: ما اساسا به دنیال شیوه زنگی هستیم بنابراین باید الگوهای آنها را در سرمشق های تشیع به دست آوریم.
وی تصریح کرد: شیوه زندگی دینی شیوه ای است که معنای انسان و هدف آخرت و از این قبیل موضوعات را مورد توجه قرار می دهد و اقتدار ان برای همه گروه های ساختاری پذیرفته شده نیست.
در ادامه دکتر مهدی منتظر قائم اظهار کرد: گاهی واژه ها ادبیاتی دارند که فضای ذهنو عمل ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی ادامه داد: در کل شیوه زندگی انسان ها اشاره به وحدت و سبک زندگی آنها اشاره به کثرت دارد به طوری شیوه زندگی ظرفیت ها را از نظر ساختار های مفهومی محدود می کند.
منظر قائم در رابطه با ابعاد دین گفت: دین مقوله ای چند بعدی از فقه و اصول که یک گام گرایی و تکثر جانی را در خود دارد دین با جهان بینی تامش اصولی را در خود دارد که در سبک زندگی اسلامی انسانها تاثیرات والایی می گذارد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار