برطبق آمارها ابتلا به نوع پیشرونده ثانویه ام اس ،‌ممکن است تا 20 سال و حتی بیشتر به طول انجامد و فرد بیمار در طول این مدت دوره های مختلفی از حملات ام اس یا آرامشی را تجربه کند.

سعید ترابیان زاده، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در یک تقسیم بندی کلی موارد ام اس را می توان به چهار دسته خوش خیم، عود کننده و فروکش کننده، پیشرونده ثانویه و پیشرونده اولیه تقسیم کرد.

وی افزود:در نوع خوش خیم بروز حملات ام اس بسیار کم است و پس از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی بیماری فرد فروکش کرده و یا به طور کامل بهبود می یابد.

 ترابیان زاده با بیان اینکه اغلب مبتلایان به ام اس در ابتدای بیماری دچار نوع عود کننده و فروکش کننده هستند،  اظهار داشت:  در  این نوع ام اس،  پس از هر حمله بیماری یک دوره آرام در انتظار فرد خواهد بود و این روند ممکن است چندین مرتبه تکرار شود.
 
وی با اشاره به اینکه نوع پیشرونده  ثانویه ام اس را می توان ادامه نوع عود کننده و فروکش یابنده است تاکید کرد: بر طبق آمارها ابتلا به نوع پیشرونده ثانویه ام اس ،‌ممکن تا 20 سال و حتی بیشتر  به طول انجامد و فرد بیمار در طول این مدت دوره های مختلفی از حملات ام اس یا آرامش را تجربه کند.

 ترابیان زاده گفت:در نوع پیشرونده اولیه حالت های عود و فروکش وجود ندارد و هر یک از دو حالت فوق ممکن است در هر زمانی متوقف شده و یا تشدید شود./ح

برچسب ها: ام اس ، مغز ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
ام اس خیلی بده . انشالله تمام مریضا خداوند شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۶
مرگ بر ام اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
لعنت بر ام اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خیلی خوب بودمرسی
آخرین اخبار