نايب رئيس فراکسيون ايثارگارن مجلس با بيان اينکه در چند دروه اخير مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان شديدترين نظارت خود را متوجه "بنياد شهيد و امور ايثارگران" کرده‌اند، گفت: اين فراکسيون موضوع "هزينه درمان" و "دسترسي آسان به درمان" جانبازان مخصوصا جانبازان شيميايي را جز اولويت‌هاي نخست خود مي‌داند.

ضرغام صادقي نماينده شيراز در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از عملکرد مسئولان اجرايي "بنياد شهيد و امور ايثارگران" در رسيدگي به امور جانبازان و ايثارگران گفت: وظيفه ذاتي اين بنياد توجه به وضعيت ايثارگران اعم از شهدا، جانبازان، آزاده‌گان و خانواده شهدا بوده و بايد به اين مهم توجه کنند.

نايب رئيس فراکسيون ايثارگران افزود: اين فراکسيون موضوع "هزينه درمان" و "دسترسي آسان به درمان" جانبازان، مخصوصا جانبازان شيميايي را جز اولويت‌هاي نخست خود مي‌داند و با جديت آن را پيگري مي‌کند.


وي افزود: پيگيري مطالبات ايثارگران و نظارت بر نحوه اجراي قوانين مربوط به ايثارگران دو موضوع متفاوت بوده و با جديت در دستور کار قرار دارد.

 صادقي تصريح کرد: ما نمي‌توانيم صبر کنيم و بگوييم مشکلات جانبازان حل خواهد شد چرا که زمان مهم بوده و جانبازان به شدت نيازمند درمان هستند.

وي با بيان اينکه پوشش درماني جانبازان اولويت نخست نمايندگان است، گفت: در سيستم مديريتي، اولويت‌بندي يکي از نکات مهم است، از اين جهت بايد موضوع رسيدگي به جانبازان در اولويت اول مسئولان قرار بگيرد.

نايب رئيس فراکسيون ايثارگران با بيان اينکه "بنياد شهيد و امور ايثارگران" عملکرد قبل قبولي نداشته است، اظهار داشت:  در چند دروه اخير مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان شديدترين نظارت خود را متوجه "بنياد شهيد و امور ايثارگران" کرده‌اند، به طوري که شکايت به کميسيون اصل 90 مجلس، طرح تحقيق و تفحص  و درخواست گزارش  با استناد به ماده 236 آئين‌نامه داخلي مجلس از جمله اهرم‌هاي نظارت مجلس است که از هر سه اهرم براي "بنياد شهيد و امور ايثارگران" استفاده شده است.

صادقي در ادامه به پيشنهاداتي براي بهبود وضعيت ايثارگران در لايحه بودجه 92 اشاره کرد و گفت: اختصاص 200 تا 300 ميليارد تومان اعتبار براي پوشش درماني جانبازان، پوشش درماني همسران شهدا جانبازان و آزاده‌گان از جمله موضوعاتي است که به کميسيون تلفيق بودجه پيشنهاد داده شده است.

نايب رئيس فراکسيون ايثارگران در پايان اظهار داشت:‌ رسيدگي به وضعيت اقشار مختلف ايثارگري از جمله جانبازان، خانواده‌هاي شهدا، آزادگان و رزمنده‌گان وظيفه نمايندگان‌ مخوصا فراکسيون ايثارگران بوده بوده و ما ضمن رسيدگي به اين وضعيت به عملکرد مسئولان اجرايي نيز  نظارت خواهيم کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار