رئيس فراکسيون ايثارگران با اشاره به وضعيت ايثارگران گفت: پيشنهادي به کميسيون تلفيق ارائه کرده‌ايم که در صورت تصويب، ايثارگران زير مجموعه ساير دستگاه‌ها و نهادها به زير مجموعه "بنياد شهيد و امور ايثارگران" منتقل خواهند شد.

اسماعيل کوثري نماينده تهران ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره ناياب شدن دارو‌هاي اصلي مورد نياز جانبازان شيمايي در بازار و اجبار جانبازان شيميايي به استفاده از دارو‌هاي مشابه كه با عوارض جانبي بسيار خطرناك همراه است، گفت: بحث درمان، مسائل حقوقي و ساير موضوعات مربوط به ايثارگران را قانون مشخص کرده و بايد بر اساس آن عمل شود.

وي تصريح کرد: "بنياد شهيد و امور ايثارگران" مسئول رسيدگي به امورات ايثارگران است ولي برخي از ايثارگران زير‌مجموعه بعضي دستگاه‌ها، وزراتخانه‌ها و نيروهاي مسلح هستند.

رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس خاطرنشان کرد: برخي خبرها رسيده مبني بر اينکه به وضغيت ايثارگران آنچنان رسيدگي نمي‌کنند.

رئيس کميته دفاعي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اواخر سال گذشته در همين راستا با رئيس و معاونان "بنياد شهيد و امور ايثارگران" ديدار داشتيم و اين موضوعات را تذکر داديم.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس تصريح کرد: همچنين قبل از ارائه لايحه بودجه 92 نيز اين فراکيسيون با رئيس مجلس، جلسه‌اي برگزار کرده و تمام موضوعات را مطرح کرديم و قرار شد در قانون بودجه 92 پيش‌بيني شود.

کوثري تاکيد کرد: ما مي‌گوييم "شهدا زنده هستند"، بنابراين بايد همانطور که به وضعيت زنده‌ها رسيدگي مي‌شود و حق و حقوق آنها پرداخت مي‌شود بايد به وضعيت خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران نيز رسيدگي شود.

رئيس فراکسيون ايثارگران مجلس به بحث درماني ايثارگران نيز اشاره کرد و گفت: اين موضوع نيز دغدغه ما بوده و در دستور کار قرار دارد.

کوثري در ادامه تصريح کرد: پيشنهادي مکتوب به کميسيون تلفيق ارسال کرده‌ايم که در صورت موافقت اين کميسيون، ايثارگران زير مجموعه ساير دستگاه‌ها و نهادها به زير مجموعه "بنياد شهيد و امور ايثارگران" الحاق خواهد شد.

وي گفت: اين موضوع در صورتي محقق مي‌شود که کميسيون تلفيق بودجه اختصاص داده شده به ساير دستگاه‌ها و نهادهاي مربوط به ايثارگارن را قطع و عين همان ميزان اعتبارات را به "‌بنياد شهيد و امور ايثارگران" تخصيص دهد.

رئيس فراکسيون ايثارگران تاکيد کرد: نظر اکثر کميسيون تلفيق نسبت به اين موضوع مثبت بوده و اميدواريم به وقوع بپيوندد.

وي در پايان به موضوع تحقيق و تفحص از "بنياد شهيد و امور ايثارگران" که با امضاي 90 نماينده به جريان افتاده است، اشاره کرد  گفت: با طرح اين موضوع در شرايط فعلي موافق نيستم چرا که دولت روزهاي پاياني خود را سپري مي‌‌کند و تا موضوع تحقيق و تفحص از "بنياد شهيد و امور ايثارگران" عملياتي شود فرصتي باقي نخواهد ماند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایثارگران ، درمان ، مجلس ، تلفیق ، حق ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار