ساده زیستی در آثار تلویزیونی با دور کردن مردم از تشویش برای دست یابی به لوازم جدید، آن ها را به آرامش می‌رساند.

محمد صادق آذین؛ تهیه کننده و مدیر تولید سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساده زیستی در تلویزیون گفت: تجمل گرایی با توجه به وضع اقتصادی مردم به خصوص در حال حاضر واجب نیست.
وی افزود: جامعه ای که تلویزیون ایران را می‌بینند متوسط رو به پایین است پس به ساده زیستی باید بیشتر توجه کنیم.
این تهیه کننده عنوان کرد: هر چه قدر که سریال ها به این مقوله بیشتر توجه کنند سریال های موفق تری خواهند بود.
آذین بیان کرد: با زیاد پرداختن به مقوله های تجمل گرایی احساس کمبود را در مردم بیشتر تشدید و فشارها و عقده های روانی را زیاد می کنیم و این موضوع به خاطر زیاد کردن هنجارهای اجتماعی و روانی در سطح جامعه درست نیست.
سریال نافذتر در بطن جامعه موفق تر است و هر چقدر به ساده زیستی در سریال ها توجه شود سریال به این هدف نزدیک می شود پس نباید جامعه را با تجمل گرایی دچار تشویش کنیم.
آذین افزود: سریال پایتخت و سریال هایی که به مقوله ساده زیستی توجه می‌کنند صد در صد سریال های موفق تری هستند.
این تهیه کننده ادامه داد: در این سریال ها صمیمیت بیشتر و پررنگ تر نشان داده می شود در واقع وقتی به تجمل گرایی زیاد توجه شود نتیجه اش این می شود که یک سری وسایل و ابزار لازم برای زندگی به جای وسیله هدف می شوند.
وی اظهار داشت: وقتی به مقوله تجمل گرایی زیاد توجه شود نتیجه اش این می شود که ما به جای خودمان برای وسایل زندگی کنیم.
آذین بیان کرد: در سریال های کلاسیک و برخی از فیلم نامه ها در این حوزه ما عملا موفق نبوده ایم و علاوه بر آن در حال حاضر شبکه های ماهواره ای که مخاطبان را به خود جذب می کنند و این موضوع باعث افزایش سطح تجملات در جامعه شده که افزایش تعداد مخاطبان این گونه شبکه ها هم باعث افزایش تجمل گرایی شده است.
وی ادامه داد: البته در بخشی از سریال ها هم کم توجهی شده و اینکه نباید سریال هایی بسازیم که رو به تجمل گرایی برود و در این بین شبکه های ماهواره ای بیشتر مردم را به تجمل گرایی تشویق می کنند.
این تهیه کننده بیان کرد: در سریال های کلاسیک در برخی از سریال هایمان کم توجهی شده و بایستی فیلمنامه ای بنویسیم که به سمت ساده زیستی برود.
وی افزود: در این سالها در سریال ها و فیلم های ما تجمل گرایی آنچنان نشان نداده اند بلکه در این میان شبکه های ماهواره ای است که باعث تجمل گرایی شده است.
آذین خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که همه مخاطبان مربوط به تلویزیون ایران نیستند بلکه بعضی ها در جامعه و در خیابان و مغازه ها با دیدن مبلمان بیرون از منزل این تجمل گرایی را می‌بینند که این ها همه در افزایش تجمل گرایی در جامعه و افزایش سطح توقع مان از سطح زندگی می شود که  این درست نیست./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار