سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا گفت: هدف من لیگ جهانی نیست بلکه دوست دارم در جام جهانی 2014 به نتیجه مورد نظر دست یابم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری گاتزتا دلوسپورت، مائور بروتو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا در مورد اهداف و برنامه های مور نظرش اینگونه پاسخ داد:

*سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا شما در دعوت گزینه های جدید به تیم ملی چه فلسفه ای دنبال می کنيد؟

من پروژه ای را که از دو سال پیش شروع شد دنبال میکنم و حالا در میان راه هستم.
ما بعد از اینکه موفق به کسب مدال برنز در المپیک شدیم توانستیم در جهت جوانگرایی حرکت کرده و زمینه حضور بیشتر جوانان را در والیبال کشور فراهم کنیم. من فقط د ر اندیشه کسب موفقیت در لیگ جهانی نیستم بلکه می خواهم سهم کوچک اما ویژه ای در کسب موفقیت در جام جهانی 1016 داشته باشم به همین علت با دقت هر چه بیشتر بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کردم و حتی بازیکنان سری 2A را هم به تیم ملی دعوت کردم و بطور حتم از آنها استفاده لازم را خواهم کرد.

*آیا تمام جوانانی که در لیست موردنظر نامشان دیده می شود در رقابتهای لیگ جهانی حضور خواهند یافت؟

بله بدون شک تمام جوانان در رقابتهای لیگ جهانی حاضر شده و حتی معتقدم که آنها موفق به حضور در فینال این رقابتها هم خواهند شد. به هرحال ما بازیهای بسیار سختی در پیش رو ی داریم که برای کسب موفقیت در آنها احتیاج به تجربه این بازیکنان داشته و لیگ جهانی فرصت خوبی برای کسب تجربه جوانان است.

ما فضای لازم و مورد نظر را در تیم ملی فراهم خواهیم کرد تا این جوانان بتوانند به شرایط موردنظر مان دست یایند. ما اعتقاد داریم که اگر از جوانان در جای خود استفاده کنیم آنها شایستگی خود را نشان خواهند داد.

توانایی جوانان در تیم ملی متبلور خواهد شد و تلاش می کنیم تا از این ابزار به فینال تمامی ر قابتهای بین المللی دست یابیم.

*به نظر شما بازیکنی مثل "وتوری " می تواند به فضای لازم در تیم ملی دست یابد؟

بله می تواند. او توانایی خوبی در بازیهای لیگ داشت و با توجه به مطالعاتی که روی این بازیکن داشتم فکر میکنم بتواند در پیراهن تیم ملی هم موفق عمل کند.

*شما قصد دارید از زای سف به عنوان دریافت کننده استفاده کنید و یا اینکه او می تواند نقش مهاجم یا آبشار زن را هم در تیم ایفا کند؟

تجربه بالای او در تیم ما علی الخصوص در ابتدای فصل خیلی خوب به بارنشست . من فکر می کنم این بازیکن بتواند در هر 2نقش موفق پیش رود هر چند که الان خیلی زود است که بخواهیم در مورد پست بازیکنان و ارنج تیم صحبت کنیم و بسیار از این قبیل مسائل به یک هفته قبل از شروع بازیها مربوط شده و کادر فنی در زمان موردنظر تصمیم گیری خواهد کرد.

*در لیست اسامی بازیکنان دعوت شد به تیم ملی جای خالی عثمانی خوان تورنا دیده می شود این بازیکن کوبایی –ایتالیایی شانس حضور در لیگ جهانی را نخواهد داشت؟

تورنا برای حضور در تیم ملی والیبال ایتالیا واجد شرایط است ولی این خواست من است که در تیم ملی اجرا خواهد شد . به هرحال این بازیکن از کشور دیگری آمده است و شاید اگر به ایتالیا مهاجرت نمی کرد ما در حال حاضر در مورد او صحبت نمی کردیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار