همایش ملی بررسی حقوقی و تاریخی خلیج فارس پنج شنبه در تالار شیراز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس گفت : کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر دفاع از حقوق ملت شریف ایران و با توجه به اهمیت مساله خلیج فارس اقدام به برگزاری این همایش کرد.
بهنام اکبری هدف از برگزاری این همایش را بررسی اسناد مهم و تاریخی و موشکافی زوایای حقوقی پیرامون حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه تنب بزرگ ، کوچک و ابوموسی با تکیه بر اسناد و تحقیقات بزرگان ایرانی بیان کرد.
وی ادامه داد : این همایش بدنبال این هست که بی پایه و اساس بودن ادعاهای جعلی و دروغین برخی کشورهای همسایه را به صورت حقوقی و تاریخی تبیین و اثبات نماید.
این حقوقدان افزود : تاریخ تمدن چندین هزارساله ایران نشان می دهد که این مرز و بوم از روزگاران باستان تاکنون دارای ساختار سیاسی و دیوانی منظم و تشکیلات اداری مستحکمی بوده و همواره با رعایت حسن همجواری و احترام به حقوق شناخته شده بین المللی ، از منافع ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کرده است .
اکبری گفت: جزایر تنب بزرگ ، کوچک و ابوموسی از گذشته دور تا به حال و بنا به گواهی اسناد تاریخی و حقوقی فراوان موجود ، همواره قسمت جداناشدنی از خاک پاک این کهن بوم وبر بوده و خلیج فارس ، شاهراه حیاتی و شریان اصلی کالبد ایران زمین کاملا با منافع ملی و هویت همه ایرانیان گرده خورده و ناگسستنی است./س

برچسب ها: همایش ، خلیج ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.