معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پشتوانه ما در حوزه نظارت بر بازار کالا بویژه در بخش احتکار، گزارشات مردم مبنی بر تخلف فروشندگان و همکاری آنان با مسوولان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،ناصر نقیبی افزود: درج نکردن قیمت بر روی کالا، خودداری از ارایه فاکتور، کم فروشی، احتکار و خودداری از عرضه از جمله تخلفاتی است که مردم به محض مشاهده ارتکاب آنها از سوی فروشندگان و عرضه کنندگان کالا می توانند مراتب را به مسوولان حوزه نظارت بر بازار کالا اطلاع دهند.


وی بیان کرد: در مورد احتکار کالا که عموما در مکان های شناسایی نشده جدا از انبارهای رسمی انجام می گیرد اتکای مسوولان حوزه نظارت و بازرسی فقط به مشاهدات و گزارشات مردم است تا بلافاصله تخلف را مورد پیگیری قرار دهند.

وی اظهار کرد : با توجه به زمزمه هایی مبنی بر خودداری فروشندگان از عرضه برخی کالاها نظیر شکر و روغن، مسوولان حوزه نظارت بر بازار مراکز عمده عرضه کالاهای اساسی در مشهد را در اولویت برنامه های نظاراتی خود قرار داده اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه بازرسی و نظارت این سازمان یکهزار و 269 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که بر اساس آنها 111 فقره فرم تخلف به ارزش 114 میلیون و 600هزار ریال تنظیم گردیده و برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

نقیبی بیان کرد: همچنین در این مدت در مورد قند و شکر نیز 776 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده این کالاها انجام شده که براساس آن 65 فقره فرم تخلف به ارزش 175 میلیون ریال در حوزه نظارت و بازرسی این سازمان تنظیم و به شعب تعزیرات حکومتی تحویل شد.

او اظهار داشت: صاحبان کالا مکلف به عرضه آن در بازار هستند و در صورتی که از این کار امتناع کنند حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تحت عنوان احتکار برای آنان فرم تخلف صادر می کند.

وی گفت: اینکه کالایی با قیمت سال گذشته خریداری و در انبار نگهداشته شود و امسال با قیمت روز در بازار عرضه گردد مصداق گران فروشی است و هر واحد صنفی موظف است کالا را با قیمتی که خریده با احتساب درصد سود معین عرضه کند و حتی اگر افزایش قیمتی نیز بوجود آید توجیهی بر فروش این کالا با قیمت جدید نیست.

او افزود: در مورد برخی کالاهایی مانند روغن، قیمت روی قوطی آن درج شده است و فروشندگان موظف هستند براساس قیمت درج شده این کالا را عرضه کنند، در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه گویای 124و پیام کوتاه 3000824 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی آماده دریافت گزارشات مردم مبنی بر تخلف واحدهای صنفی و عرضه کننده کالاست/س 

 

برچسب ها: مردم ، تنها ، پشتوانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.