12 اردیبهشت سالروز شهادت بزرگ مردی از تبار اهل علم و قلم، پارسایی و دین مداری،مردم دوستی، ظلم ستیزی ،خداباوری و ولایت مداری است که به نام روز معلم نامگذاری شده است.

علم الانسان مالم یعلم (علق، آیه ۵)
خداوند متعال به انسان آنچه را نمی دانست یاد داد.
12 اردیبهشت سالروز شهادت بزرگ مردی از تبار اهل علم و قلم، پارسایی و دین مداری،مردم دوستی، ظلم ستیزی ،خداباوری و ولایت مداری است که به نام روز معلم نامگذاری شده است. از بركات وجودی علامه شهید مرتضی مطهری، آثار ماندگاری است كه به تأیید امام خمینی (ره) رسیده و جایگاه بی بدیلی در شناخت تفكر دینی اسلام در عصر حاضر دارد. معلمان همانند چراغ هدایتی، سرزمين علم و فرهيختگي را می افروزند و با گذشت و مهرآفريني به جان‌هاي تشنه نوشتن، خواندن و آموختن را ارزاني مي‌دارند. معلمان، طلايه داران پيشرفت و تعالي در هر كشور و جامعه‌اي بوده و و پيامبر گونه رسالت روشنگري و نجات انسان‌ها از دام ظلمت و جهالت را بر عهده دارند.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با گرامیداشت روز شهادت استاد بزرگ علم و تقوی مرتضی مطهری و روز معلم، اميدوار است در سایه لطف خداوند متعال، توجهات حضرت ولي عصر (عج) و تلاش بی وقفه معلمان واستادان ولایتمدار ایران اسلامی در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ناميده شده، شاهد تلاش و روشنگري هر چه بيشتر دانشجويان و دانش آموزان و حماسه آفرینی آنان در عرصه تولید دانش که مقدمه ای برای حماسه سیاسی و اقتصادی است، باشد.
روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار