متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: واقعاً هیچ اطلاعات سری و محرمانه‌ای در بحث کهریزک وجود ندارد که دادگاه جلسات را غیرعلنی برگزار می‌کند به همین جهت تقاضای برگزاری علنی دادگاه را دارم.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سعید مرتضوی متهم ردیف اول پرونده کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من دوست نداشتم با شما صحبت کنم چرا که حرف‌هایی را که می‌زنم یا منتشر نمی‌کنید یا به گونه‌ای آن را تحریف می‌کنید که خانواده‌ها مکدر می‌شوند.

وی افزود: مثلاً بحثی که در رابطه با روح‌الامینی مطرح کردید من حرف دیگری زدم و شما چیز دیگری نوشتید که واقعاً اگر سنگ هم ببینید به آن می‌خندد.

مرتضوی گفت: من گفتم اگر دادستان باید مسئولیت‌پذیر باشد پدران هم باید به توصیه‌های مسئولان توجه می‌کردند، متأسفانه شما خیلی از مسائل را دگرگون جلوه دادید.

مرتضوی با اعلام نارضایتی از روند برگزاری دادگاه گفت: دلیل این نارضایتی برگزاری غیرعلنی آن است، اتهامات ما به صورت علنی در داخل و خارج کشور منتشر شده در صورتی که ما در قضیه کهریزک کوچکترین گناه و تقصیری نداریم و حتی یک برگ دلیل در مورد اتهامات ما وجود ندارد به همین جهت من از دادگاه می‌خواهم که اگر امکان دارد جلسات آینده را علنی برگزار کند.

مرتضوی گفت: واقعاً هیچ اطلاعات سری و محرمانه‌ای در بحث کهریزک نیست که دادگاه رسیدگی به این پرونده را غیرعلنی اعلام کرده ، ما نمی‌توانیم بگوییم راضی هستیم یا خیر چون هنوز رأی صادر نشده اما از شیوه دادگاه رضایت نداریم.

مرتضوی دانستن را حق مردم دانست و گفت: رسانه‌ها باید در دادگاه حضور داشته باشند، حرف شکات را بشنوند و ببینند که استدلال ما برای دفاع چیست زیرا رسانه‌های بیگانه از این موضوع علیه نظام استفاده کرده‌اند به همین جهت دادگاه باید علنی برگزار شود.

مرتضوی تصریح کرد: افکار عمومی می‌توانند در کنار قضاوتی که دادگاه می‌کند قضاوتی عادلانه داشته باشند که کمتر از نظر دادگاه نیست به همین جهت امیدواریم پاسخ دادگاه به درخواست ما مثبت باشد.
برچسب ها: مرتضوی ، کهریزک ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.