قائم مقام آیت الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره) گفت: امروز نوک پیکان حمله دشمنان به سمت ولایت فقیه است و دشمن هم فهمیده است که آنچه اسلام را حفظ کرده ولایت فقیه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت الله محمود رجبی ظهر چهار شنبه در همایش شهید مطهری که در محل حوزه علمیه جواد الائمه مشهد برگزار شد اظهار کرد: اگر یک جامعه ای بخواهد در مسیر تکامل گام بردارد و تا قله های سعادت پیش برود نیازمند سه مولفه است.

وی توضیح داد: ایده پردازی، انگیزش و فرهنگ سازی، و مولفه های ساختارسازی جزء این سه مولفه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: هرکدام از این مولفه ها در جامعه وجود نداشته باشد ناقص است یا نمی تواند به اهداف متعالی برسد.

وی عنوان کرد: وقتی ما به ادیان مختلف  نگاه می کنیم،  می بینیم دین اسلام تنها دین دست نخورده و تحریف نشده است و شکل کامل که می تواند بشریت را به سعادت برساند در دین اسلام است.

 آیت الله رجبی خاطر نشان کرد: از یک منظری می توانیم بگوییم اسلام یک مکتب و مذهب اجتماعی است و یک شأن از اسلام را نمی توانیم نام ببریم که بعد اجتماعی نداشته باشد.

 قائم مقام آیت الله مصباح یزدی با اشاره به چند ویژگی دین اسلام گفت: اسلام با اخلاق و عرفان درآمیخته است، در اسلام تبیین های منطقی و معقولی از دین بیان شده است.

 وی اظهار کرد: اگر دشمن تمام سایت ها، ماهواره ها، امکانات و تجهیزات فرهنگی خودش را بر علیه ما به کار می برد به این دلیل است که ما تبیین های درست عقلی را از دست بدهیم یا دست کم در این زمینه دچار شک و تردید شویم تا کشورمان دچار مشکلات عدیده شود.

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی، بیان کرد: شاید هیچ چیزی در اسلام به اندازه نظریه ولایت فقیه اهمیت نداشته باشد و توضیح و تبیین آن امروز بزرگترین وظیفه ما است.

قائم مقام آیت الله مطباح یزدی بیان کرد: امروز نوک پیکان حمله دشمنان به سمت ولایت فقیه است و دشمن هم فهمیده است که آنچه اسلام را حفظ کرده ولایت فقیه است.

 آیت الله رجبی با تاکید بر لزوم حفظ ولایت فقیه تاکید کرد: اگر ولایت حفظ نشود دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

 وی با اشاره به جریانات  فتنه سال  88 گفت: در مسئله فتنه 88 که دشمن از 10 سال قبل طراحی کرده بود، ورود ولایت به صحنه، همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

 وی اظهار کرد: اسلام در بعد صحیح و اجتماعی بدون ولایت اسلام نیست و اگر عنصر ولایت فقیه را جدا کنیم، اسلامی باقی نمی ماند./ک

برچسب ها: ولایت ، پیکان ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.