يک وکيل دادگستري گفت: اجرایی شدن طرح کاداستر می‌تواند انضباط در وضعیت حقوقی کشور را ایجاد کند اما علي‌رغم پيش بيني‌هاي لازم براي اختصاص بودجه به طرح کاداستر، دولت به اين طرح توجه نکرده است.

"عباس رستمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با حذف بودجه از طرح کاداستر اظهار داشت: اجرایی شدن طرح کاداستر می‌تواند انضباط در وضعیت حقوقی کشور را ایجاد کند اما علي‌رغم پيش بيني‌هاي لازم براي اختصاص بودجه به طرح کاداستر، دولت به اين طرح توجه نکرده است.

وي با اشاره به اينکه رديف بودجه کاداستر حذف شده است ادامه داد: از آن‌جایی که کاداستر دربرگیرنده لایه‌های مختلف اطلاعاتی است و اولین استفاده‌کننده این اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک است، به‌منظور تسریع در دسترسی سریع به اطلاعات، جمع‌آوری لایه‌های مورد نیاز عملیات ثبتی و نیز جهت ایجاد وحدت رویه در استفاده از این اطلاعات در واحدهای ثبتی نيازمند مساعدت مسئولان و اختصاص بودجه براي عملياتي شدن اين طرح است.

اين حقوقدان تصريح کرد: الکترونیکی شدن کار ثبت اسناد و املاک باعث سهولت در انجام کار شهروندان می‌شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از کمترين هزينه وارد استفاده از فضای مجازی شده و از اين طريق تعداد مراجعات غیرضروری به دفاتر را کاهش دهد.

رستمي در پايان با بيان اينکه اجراي کاداستر در کشور تنظيم کننده معاملات، اراضي و روابط ملکي است خاطرنشان کرد: مجلس بهتر است بودجه اين طرح را حذف نکرده و در رديف سازمان ثبت اسناد و املاک به طرح کاداستر اعتبارات اختصاص دهد و در غير اينصورت مشکلات بسياري به همراه خواهد داشت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار